Inlägg från: Anonym (=)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (=))

min 12-åring rakar underlivet.....

När jag började få grövre hår på benen ville jag börja raka mig, men mi pappa sa just det där med att det växer fortare och blir grövre då, så då tänkte jag att jag väntar ett år för att inte riskera det. Under det året mådde jag otrooligt dåligt och skämdes som FAN över mina håriga äckliga ben och försökte gömma dem under armarna på gympalektionerna. Nu var det mitt eget beslut, men hade det varit enbart för att något sagt till mig hur jag fick hantera min egen kropp hade jag INTE varit glad kan jag ju säga. Armarna började jag raka mig under så fort det dök upp hår, eftersom de andra tjejerna i klassen sa att man var äcklig och snackade skit om en om man inte gjorde det. Glöm inte grupptrycket när ni funderar på hur och varför era ungar rakar sig eller ej. Att vara utstött av alla tjejer i ens klass är inte skitkul, och ungar är ondskefulla små varelser mot varandra.

Nu vet jag ju inte om TS dotter rakar bort ALLT därnere, det hade jag nog tyckt var konstigt. Men är det bara bikinilinjen så förstår jag inte grejen, om hon inte vill skylta med tofsar i troskanten så är det väl inte jättekonstigt direkt.

TS ang att ta upp rakningen, du kan ju säga att hennes pappa tycker hans hyvlar blir slöa så himla fort och fråga om hon använder, utan att specificera själva användningsområdet. Och sen kan du ju prata om de olika zonerna =) Och fråga om hon vill ha en venus embrace eller föredrar engångshyvlar ;)

Svar på tråden min 12-åring rakar underlivet.....