Inlägg från: konkelbär |Visa alla inlägg
  • konkelbär

min 12-åring rakar underlivet.....

Men gud, det bestämmer väl flickan själv?

Låt henne växa upp och själv avgöra hur hon vill göra med sin behåring. Något så privat har faktiskt inte mamma med att göra, inte ens för en 12-åring. Kanske skäms hon över sin rikliga hårväxt och VARFÖR ska då mamma ens göra en ansats att låta henne raka sig?!

• konkelbär
    malinagirl skrev 2009-06-16 23:27:13 följande:
    Jag är glad att min dotter och jag kan prata med varandra om allt Hon är 12 år och har fått lite fjun under armarna hon ville raka bort det och frågade vad jag tyckte...givetvis fick hon inte det ännu. Hon får vänta ett tag till. Hon väntar på att det ska växa på underlivet oxå...det är några i klassen som har det.
    Men om man är 12 år gammal och har en sådan personlighet som inte gärna pratar med andra? Måste man prata med andra om allt? När föds rättigheten till integritet och privatliv?
  • konkelbär
    Anonym skrev 2009-06-17 09:16:27 följande:
    Att raka bort håret är ju inte bra och bäddar för problem och infektioner.
    Det där är en värdering. En del experter hävdar just det du säger, men minst lika många hävdar motsatsen.
  • konkelbär

Anonym (RazorBack) skrev 2009-06-17 09:18:14 följande:

Samma gäller tatueringar, piercing och bröstförstoring! Vill 12-åringen ha det (det är hennes kropp) så ska hon självklart få det. Eller?
    Hår växer ut. Piercingar lämnar ärr, tatueringar kan inte tvättas bort och en bröstförstoring är ett stort kirurgiskt ingrepp medförande stora risker. Det var inget bra argument alls.
  • konkelbär

Jag undrar återigen, när föds rätten till privatliv och integritet? Har inte en 12-åring rätt till det?

Svar på tråden min 12-åring rakar underlivet.....