Inlägg från: Lyckoprinsessan |Visa alla inlägg
  • Lyckoprinsessan

min 12-åring rakar underlivet.....

Anonym skrev 2009-06-17 10:19:29 följande:
    Min trettonåriga dotter som är en förkrossande fin och söt tjej har riklig hårväxt. Hon pratade ganska tidigt med mig om detta, kanske inte som varande ett problem men åtminstone något som hon ville ha råd om och kring. Redan för ett år sedan började hon gå på salong för att få sina ögonbryn formade. Hon har väldigt vackra mörka ögonbryn men utan plock och formning tenderar de att se ut att växa ihop. Jag ville gärna hjälpa henne med den saken (eftersom hon verkligen ville ha hjälp med just ögonbrynen) och att ta henne till en salong kändes därför bra. Där får hon det gjort på ett proffsigt sätt och slipper framtida bekymmer med felplockade ögonbryn som ser ut som smala frågetecken där en del hår aldrig mer växer ut. Benen började hon använda Veet på förra sommaren. Helt okay för mig. Håret under armarna tar hon bort med hyvel. Helt okay för mig. Könshåret ansar hon i bikinilinjen vid de tillfällen där hon skall bada i annat än stora badshorts. Också helt okay för mig. Resten av könshåret tycker jag är bra om det får vara kvar av de skäl som finns beskrivna i andra inlägg i tråden. Argumenten för det köpte min dotter rakt av. Hon litar på att det jag säger är något som jag faktiskt vet något (och definitivt mer om än vad hon själv gör) och sådant är därför aldrig något problem oss emellan. Hon är dessutom en stark individ som törs stå upp för sig själv och inte påverkas i någon särskild utsträckning av det grupptryck som kan finnas och finns bland skolkamraterna. Och om en situation skulle uppstå där hon skulle få svårt att stå emot andra så har hon alltid lov att skylla på mig. Hon är ingen utseendefixerad tjej, sminkar sig så gott som aldrig (utom då jag ibland gör det åt henne när hon ska på någon festivitet) men jag har stor förståelse för att hon vill tukta en del av sin behåring. Jag vill bara att hon ska göra det rätt och med för ändamålet rätt utrustning så att hon slipper att dra på sig onödiga problem. Ungefär så.
    Exakt, precis sådan är min dotter också. Hon faller inte för grupptryck och utseendefixering. Det är såå sorgligt att läsa om hur vissa i tråden resonerar och lurar sig själva...
Svar på tråden min 12-åring rakar underlivet.....