• Samsmamma

min 12-åring rakar underlivet.....

Henrik33 skrev 2009-06-17 10:52:32 följande:
    Frågan kommer ju upp hela tiden. Inte mitt fel att de som förespråkar babianmuffar börja skrika ut sin glädje över hårtårtans existens.
    jag är så glad att min man inte är en sån mansgris som du verkar vara. Här hemma bestämmer JAG hur jag ska se ut, hår eller inte, det har han inte med att göra. Och aldrig att han skulle få för sig att kommentera min "frisyr" om han inte föredrog den.
  • Samsmamma
    Valle skrev 2009-06-17 11:16:15 följande:
    Min 12 åriga dotter försökte raka benen för ca 2 år sedan... men hon bara skar sig... Frugan pratade med henne om hårväxt här o där... Så nu låter hon bli att raka benen o mellan benen... Bara under armarna då hon tävlar i dans och vill se fin ut då... Fattar inte varför man skall skämmas över att komma i puberteten och få bröst o hår... tror hon o hennes kompisar e mer stolta över detta. Sedan e det klart att tjejer i den åldern tar efter vuxna med mer o mer saker... Så det e klart att de kanske hör o ser att äldre kompisar o släktingar rakar sig så vill de med göra det... Varför började ni tjejer raka er? kom ni på det själva eller såg ni andra göra så?? Jag rakade Porrpung några gånger av ren nyfikenhet...
    jag började också nån gång i 12-13-årsåldern, men då bara bikinilinjen, benen och under armarna. Jag tror att jag tog bort allt en gång för att testa, men det kliade så förbannat så det gjorde jag inte om. Rakade allt på gymnasiet men har återgått till enbart bikinilinjen och lite till för det blir svampinfektion annars, det blir för tätt i trosorna helt enkelt. Man får ansa lite snyggt istället.

Varför man började? Jaaa... det var väl sommar och baddags, och så stack det ut. Och det var ju hemskt pinsamt.
Svar på tråden min 12-åring rakar underlivet.....