Anonym (Olika) skrev 2009-06-17 14:33:02 följande:
Ibland behöver man ju inte förklara allt för en 12 åring :) Alla mammor måste ju inte förklara varenda liten gest dom gör för att deras döttrar inte ska ta allt på fel sätt! När min mamma hittade billiga saker och hon bara fyndade grejor helt plötsligt köpte hon det till mig...som smink, nagellack och dylikt. Jag tänkte att min mamma var den bästa som alltid visste vad jag gillade...tänkte aldrig att oj jag måste sminka mig och ha nagellack för att mamma tycker jag är ful till exempel! :) Har alltid älskat att "pyssla" om mig själv med spa dagar,rakning, ansiktsmaskar och smink.
Ja, man utgår ju från sig själv.
Hade min mamma köpt rakutrustning till mig när jag var 12 utan att säga något så hade jag nog tolkat det som om det normala var att raka sig och att man är onormal om man inte gör det. Och det är ju rätt korkat. Då tror jag mer på att man faktiskt pratar om det.
Sedan tror jag i och för sig att är man så förslagen att man börjat raka sig med pappas hyvel när man är 12 så är inte steget långt till att man faktiskt går ut och köper egna hyvlar själv.