Inlägg från: Anonym (Olika) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Olika)

min 12-åring rakar underlivet.....

Är det inte så att vi människor tycker olika, vissa tycker det är fint med en stor buske, andra gillar det väl ansat medans vissa gillar det helrakat.

Jag älskar känslan av att vara nyrakad och enbart har hår på huvudet, det känns mysigt och jag upplever mig själv som sexig :)

Jag började också raka mig i den åldern men det hade inget med sex att göra utan jag såg på efterlyst om en tjej som hade blivit våldtagen och killen hade fått henne att sära på benen genom att dra henne i håret. Därför åkte det av då jag ansåg att det var ganska bra att inte ha det kvar!

• Anonym (Olika)

Jag har fobi mot hår på mig själv :) haha ganska skumt...killens hår har jag inget problem med! Tycker inte något är snyggare än det andra utan det är mer känslan jag trivs med och inte utseendet :)

Man upptäcker så mycket i den åldern och man vill pröva på så mycket...man är nyfiken, vill känna sig lite vuxen och oftast är det ju för att man tyckte mamma var så fin när hon skulle gå ut när man var mindre :)

Man undrar ju också mycket hur man kommer att se ut när man har växt färdigt och så mycket annat. När man är 12 och är på väg in i tonåren behöver man stöd på ett helt annat sätt än att mamman förklarar om hon tycker det är okej eller inte.

Låt tjejerna upptäcka sig själva på det viset dom själva vill och prata med dom istället för att tycka och tänka så mycket...låt dom förklara och visa att ni kan prata om såna saker öppet. Var ett stöd och hjälp dom istället för att få panik!

Börja panikprata om pojkar och sex och hur svaga alla tjejer är som aldrig kan tycka saker själv och hur världen utnyttjar dom konstant är helt fel enligt mig!

• Anonym (Olika)

Men man kan inte ha ett sånt snack med en 12 åring!Eller jo men jag kan lova dig att att 12 åringen känner sig ensam om sina tankar då!

Jag hörde det 100 gånger av min pappa och det kändes meningslöst..inte särskilt stöttande utan bara typiskt förälder snack! För det var något jag vill göra men han förstod inget!

Mamma däremot var öppen och pratade mycket om hur hon var i den åldern och hur hon hade lånat sin systers bh och stoppat den med strumpor och vi har haft dom roligaste samtalen genom åren någonsin! Hon slår alla tjejvänner jag har haft med stora mått!

• Anonym (Olika)

P.S. Jag har rakat mig sedan jag var 11 och idag är jag 23 och jag har aldrig haft svamp, aldrig haft urinvägsinfektion...mitt hår har då aldrig behövts för min snippa :)

Det tycker jag också...ge henne en present med rakhyvlar och dylikt! Barnolja är riktigt bra att smörja med efteråt!
    Så hon får sina egna grejor och du behöver inte säga något...bara ifall hon skulle vilja göra det liksom :)

Spelar ingen roll vad man gör som förälder...barn blir egna individer, växer upp och utvecklas ständigt! På vägen kan man ge mycket av sig själv, egna tankar och egna tycke men lär barnen istället att bli starka individer som står på sina egna ben!Att ta konsekvenser av sina handlingar!

Tyvärr utvecklas barn fort i vårt samhälle och att som förälder försöka motsätta sig det förvärrar oftast bara relationen till barnet! (Egna erfarenheter då!)

• Anonym (Olika)

Just det..kom och tänka på en sak när man pratar om 12 åringar som borde gå sin egen väg och inte göra som alla andra!

Finns det inte många föräldrar som redan från början motsätter sig det genom att köpa den snygga vagnen, den nyaste Bratz dockan, märkes kläder för 5 åringar...vem är det som är i behov av det egentligen?Inte är det barnen...bara ett exempel!

Finns många starka 12 åringar och det finns många svaga vuxna människor, så är det! Vissa hamnar rätt och vissa hamnar fel! Vi är alla olika!

• Anonym (Olika)

Så det är bättre att hon tar pappans rakhyvlar då som han rakar sig med?

När man är 12 år är man inte så trög...hmm jag fick rakhyvlar...mamma tycker nog att jag är ful med hår! Hennes mamma kan ju skriva ett litet brev om att hon tycker det är viktigt med hygien så om hon skulle få för sig att raka sig har hon rena och egna grejor!Så om 12 åringen behöver en tydlig förklaring fattar hon att det inte handlar om håret utan om hygienen!Så enkelt är det!

• Anonym (Olika)

jag menar i ett kort eller bara enkelt säga det...

• Anonym (Olika)

Ibland behöver man ju inte förklara allt för en 12 åring :)

Alla mammor måste ju inte förklara varenda liten gest dom gör för att deras döttrar inte ska ta allt på fel sätt! När min mamma hittade billiga saker och hon bara fyndade grejor helt plötsligt köpte hon det till mig...som smink, nagellack och dylikt.

Jag tänkte att min mamma var den bästa som alltid visste vad jag gillade...tänkte aldrig att oj jag måste sminka mig och ha nagellack för att mamma tycker jag är ful till exempel! :)

Har alltid älskat att "pyssla" om mig själv med spa dagar,rakning, ansiktsmaskar och smink.

• Anonym (Olika)

Klart man utgår från sig själv därför skrev jag att allt som behövs är att ge bort en present...för jag utgick från mig själv :) MAn måste ju inte alltid ha en baktanke med en present och alltid börja diskutera saker! JAg som 12 åring ville inte det utan det kom naturligt...av sig själv!

Men man kanske måste förklara allt för sina döttrar för att dom inte ska ta åt sig på fel sätt men då har man redan hamnar lite snett tycker jag!

Svar på tråden min 12-åring rakar underlivet.....