Inlägg från: grodanboll85 |Visa alla inlägg
  • grodanboll85

min 12-åring rakar underlivet.....

Anonym skrev 2009-06-16 22:25:37 följande:
    Anonym (Skäggstubb) skrev 2009-06-16 22:18:07 följande: det är bara en myt att håret blir grövre om man rakar sig..
    haha en myt ne du de tror jag inte de är jag har rakat mej i underlivet sedan jag va 16 år(är snart 24) å måste raka mej varannan var tredje dag då de växer så de knakar om de å de har blivit grövre än va de va från början.
  • grodanboll85

tycker inte man ska raka underlivet faktiskt för könshåret har man där för att de ska skydda å lufta underlivet. jag va dum som lyssnade på min dåvarande pojkvän som tyckte jag hade för mkt hr fast jag kanptt hade något alls. Jag lyssnade till hans ord å gjorde som han ville å de får jag sota för nu för nu går de inte å sluta raka då skulle de växa till sej å bli lika stor som en riktig trädgårdsbuske så jag kommer nog få raka mej där nere livet ut.

Så TS du kan ju fråga lite försiktigt vad hon använder rakhyveln till klart man som mamma undrar va sina barn gör. När min dotter kommer upp i den åldern där hon börjar få könshår så kommer jag tala om för henne å inte vara lika dum som sin mamma å raka sej ren som en babyrumpa i underlivet

• grodanboll85
    Anonym skrev 2009-06-16 22:41:51 följande:
    det är definitivt en myt att håret blir tjockare och mer om man rakar sig. Däremot kan det upplevas som det eftersom topparna blir grövre, liksom. Men NEJ, man får inte mer hårväxt för att man rakar sig.
    hur kommer de sej då att de växer upp till 3 hårstrån i varje hårsäck på en annan jämfört med förut då de växte ett hårstrå i varje hårsäck.
  • grodanboll85
    FaberCastell skrev 2009-06-16 22:42:56 följande:
    Kroppsbehåringen har samma funktion på hela kroppen (även i ansiktet och under armarna). Ändå är det ok att ta bort det på en del ställen samtidigt som det är 'fel' att ta bort det på andra ställen.
    Ja du en bra fråga om jag inte hade lyssnat på mitt ex så skulle jag enbart ha rakat mina armhålor idag. (pga att jag svettas en hel del under armarna så känns de fräschare å ta bort de där)
  • grodanboll85
    Anonym skrev 2009-06-16 22:46:24 följande:
    det hade väl antagligen blivit så även om du inte rakat dig..
    ne du de tror jag inte faktiskt
  • grodanboll85
    FaberCastell skrev 2009-06-16 22:50:36 följande:
    Fast om du vill slippa känna dig svettig ska du inte raka dig under armarna. Håret tar upp fukten (som en svamp) och leder bort den istället för att den ska rinna på huden.
    jag vill inte ha hår under aramarna så är de bara känner mej mkt fräschare utan hår under armarna
Svar på tråden min 12-åring rakar underlivet.....