Inlägg från: EmilochTilda |Visa alla inlägg
  • EmilochTilda

min 12-åring rakar underlivet.....

Endast läst TS

JAg förstår din dotter, i den åldern är det otrolligt viktigt att inte sticka ut. Det hjälper inte hur mkt man som mamma säger att det inte är fel att vara annorlunda m.m. Med tanke på mobbingen som råder i skolorna i dagens samhälle så skulle nog även jag tänka på vad jag gör och varför..

Om det nu är så att hon har "mkt" hår växt i jämnförelse med sina kompisar så kan ajg förstår henne att hon vill ta bort för att hon ska se likadan ut så att säga. Jag tycker inte att du ska ta upp det iaf inte om du är emot det. Snarare som ngn tidigare skrev, ta med henne på stan och shoppa "jag håller snart på att bli vuxen" paket eller ge henne "för ev framtida bruk" men du ska nog inte frågesätta det blir nog bara dumt..

Lycka till!!

Ps. Du kan väl berätta hur det gick den? Ds

• EmilochTilda
    Mollie77 skrev 2009-06-17 13:42:30 följande:
    Fast ska man raka sig som 12 åring? Tycker de är ngr år för tidigt..Varför ska allt va ok?De ska va string,de ska va rakat o allt ska va ok..Allt är inte ok...ok om hon ansar bikinilinjen,men tar hon bort allt hår så hade jag oxå reagerat..Hon är ett barn ngr år till o de där är inte ok....De visar att kanske hon håller på med andra saker hon inte är mogen för..
    Men bara för att du inte tycker det är okej så måste man kanske acceptera andras åssikter?? Visst kan hon vara "för" ung men jag tycker det är fel av dig att säga att hon helt plötsligt "kanske" gör annat hon inte är mogen för?? Är inte det att vara lite väl fördomsfull??? Vem pratade om stringtrosor??

Jag är inte så gammal och kommer ihåg min tid i skolan speciellt i den åldern och det var tufft. Men tyvärr är inte vårt samhälle riktigt byggt för personerna "jag går min egen väg och är stolt över det" om man nu är 12, jag hoppas verkligen att vi kommer dit en dag men just nu tror jag att det kan vara svårt. Man lär sig ju så länge man lever och som förälder kan man ju alltid vara där och stötta men ibland måste man nog börja släppa och våga lite på sina barn..

Men det är bara min åssikt
  • EmilochTilda
    Mollie77 skrev 2009-06-17 13:58:11 följande:
    Oj ja de där tänkte jag inte ens på..Hum så kan de ju vara...Jag minns att jag umgicks med en tjej som var tre år yngre änn mig o vi badade ofta..Men jag bytte alltid om innan vi gick till badhuset o bytte sen om på toan o duschade när jag kom hem...en gång kom en tjej i min klass o då var hon ju klart naken i duschen o hon är mörk o hade ju då massa hår där nere,,då sa min 3 år yngre vän...oj vad hon hade hår mellan benen de har ju inte du..Så ja,jag skämdes för o visa de.....
    Det var det jag menade i mitt första inlägg... Hon kanske gör det för att hon faktiskt har mer än alla andra och då e de klart det blir jobbigt på gympan m.m.
Svar på tråden min 12-åring rakar underlivet.....