• drever

min 12-åring rakar underlivet.....

fast är hon som jag var och kanske tycker det är extremt pinsamt med massa hår så är det väll inte så farligt om hon tar bort lite...viktigt är väl att hon vet om riskerna iaf och får en egen rakhyvel..tro mig inge kul med inflammerade bölder på musen pga av rakning

• drever
    MissJulie skrev 2009-06-18 09:46:25 följande:
    Jag har inte orkat läsa alla inläggen men:1) hur MYCKET har hon rakat? Bara bikinilinjen känns ju helt ok, men om hon rakar av allt så är det ju väldigt tveksamt tycker jag... Det är ju nån nymodighet (haha nu låter jag som en pensionär) från porrindustrin som går hand i hand med analsex - dvs många känner sig tvingade till det fast de eg inte vill. Varför vilja se ut som en 7-åring när man just har fått könshår? 2) VARFÖR rakar hon? Om det är för att hon känner sig ofräsch så räcker det ju med bikinilinjen eller om det är för att hon är den enda med hår.. ja, nån måste ju vara först... men då känns det lite mer förståeligt.. Om det är för att "alla andra gör det", då är det mest tragiskt.En kompis till mig började raka allt väldigt tidigt och när hon var 25 sa gyn till henne att hon började få ärrbildningar av all rakning som aldrig skulle gå bort. Hon slutade tvärt. Det kan ju vara ett argument som kanske funkar på en ung tjej?Jag tycker absolut du ska ta upp det med henne men väldigt försiktigt och inte påhoppande på nåt vis. Du kan ju ge henne tips på bra rakhyvlar och att hon ska raka åt ett visst håll osv, och samtidigt flika in alla moralkakor på ett bra sätt. Tex att det räcker med bikinilinjen, att alla ser olika ut, att man bara rakar så mkt man själv vill, bla bla bla... Lycka till!
    nämen hur får du ihop helrakat med anal och porr? jag gör det för jag tycker det är snuggt slönt och mera hygeniskt för min egna del..viktigt hr är väll att hursomhellst inte kränka dottern..hennes underliv liksom...bättre morsar pratar med henne om ev risker och erbjuder att köpa en egen fräsch rakhyvel så man slipper ev problem med ömmande bölder osv.
  • drever
    MissJulie skrev 2009-06-18 09:59:59 följande:
    Jo, de båda sakerna kom ungefär samtidigt till vår "vanliga" värld (världen utanför porrvärlden alltså). Helrakat och analsex. Hur kommer det sig att du tycker att det är snyggt att se ut som en 7-åring? Jo, för att idealet nu (från media, jämnåriga osv) säger det. Tror du nån såg ut så på 70-, 80- eller t.o.m. på 90-talet? Don't think so.
    Nä men då är då och nu är nu och för min egan del skiter jag fullständigt i hur dom ser ut på film min mus är min och jag tycker den är skitsnygg rakad för min personliga åsiskt är att jag tycker 'är äckligt med kropps hår både på armar och ben och under armhålor ..men det är jag det. Men som sagt om nu dottern fortfarande vill raka sig är det bättre mamma köper bra skum och rakhyvel samt nått efteråt man kan smörja in . Jag tycker man har rätten om sitt underliv när man är 12 det är inget mamma ska hålla på och moralisera och lägga sig i flickan vill raka låt henne göra det. Man kan fråga varför , men om hon vill köra buske , landningsbana eller helrakat ska man få göra det utan att mamma stor och glor över en..
Svar på tråden min 12-åring rakar underlivet.....