• Mollie77

min 12-åring rakar underlivet.....

Fast ska man raka sig som 12 åring? Tycker de är ngr år för tidigt..Varför ska allt va ok?
    De ska va string,de ska va rakat o allt ska va ok..Allt är inte ok...ok om hon ansar bikinilinjen,men tar hon bort allt hår så hade jag oxå reagerat..Hon är ett barn ngr år till o de där är inte ok....
    De visar att kanske hon håller på med andra saker hon inte är mogen för..

Jacob,Isac,Pontus;Miranda:mina skatter
  • Mollie77
    Anonym (Mamsen) skrev 2009-06-17 13:53:59 följande:
    Jo visst å ena sidan kan det vara så att hon vill göra som vuxna gör men det kan ju faktiskt också vara ett försök att vara mindre vuxen, nämligen att försöka att smälta in bättre bland sina jämnåriga utan hår... Behöver inte alls ligga något sexuellt bakom.Svårt att veta hur man skall göra men jag tycker nog att det är bättre att prata om det.
    Oj ja de där tänkte jag inte ens på..Hum så kan de ju vara...
    Jag minns att jag umgicks med en tjej som var tre år yngre änn mig o vi badade ofta..Men jag bytte alltid om innan vi gick till badhuset o bytte sen om på toan o duschade när jag kom hem...en gång kom en tjej i min klass o då var hon ju klart naken i duschen o hon är mörk o hade ju då massa hår där nere,,då sa min 3 år yngre vän...oj vad hon hade hår mellan benen de har ju inte du..Så ja,jag skämdes för o visa de.....
  • Mollie77
    EmilochTilda skrev 2009-06-17 13:55:34 följande:
    Men bara för att du inte tycker det är okej så måste man kanske acceptera andras åssikter?? Visst kan hon vara "för" ung men jag tycker det är fel av dig att säga att hon helt plötsligt "kanske" gör annat hon inte är mogen för?? Är inte det att vara lite väl fördomsfull??? Vem pratade om stringtrosor?? Jag är inte så gammal och kommer ihåg min tid i skolan speciellt i den åldern och det var tufft. Men tyvärr är inte vårt samhälle riktigt byggt för personerna "jag går min egen väg och är stolt över det" om man nu är 12, jag hoppas verkligen att vi kommer dit en dag men just nu tror jag att det kan vara svårt. Man lär sig ju så länge man lever och som förälder kan man ju alltid vara där och stötta men ibland måste man nog börja släppa och våga lite på sina barn.. Men det är bara min åssikt
    Eh jag skriver utifrån min åsisk o jag respekterar andras oxå..De jag ofta reagerar på är att allt ska va ok så tidigt...
    I samma takt så ökar våldtäkter o tonårsaborterna..Kanske ett samband?
    Jag menade överlag att allt ska va så ok o tidigt små töser blir sex symboler så tidigt..
    JA man ska släppa sina barn men inte när dom är 12 kanske??
    Kanske gör hon de för ingen annan fått hår där??Jag vet inte men jag skriver de jag tänker på så fortsätt du o gör likaså
  • Mollie77
    Phlippan87 skrev 2009-06-17 15:18:28 följande:
    varför måste allt som har med underliv att göra vara sexuellt?? att hon bara för att hon rakar sig skulle göra annat hon inte är mogen för är nog inte så troligt, men visst, risken finns alltid... men det finsn risker med allt...

De måste inte,men de kan va så..

Jag har själv vat barn o vet vad som händer med kropp o själ..

Risker finns alltid o då behöver man inte oroa sig då?

Sen finns de ju två aspekter du kan se att jag skrivit med mina inlägg,,

• Mollie77
    Phlippan87 skrev 2009-06-17 15:23:31 följande:
    jag tror ärligt talat att anledningen till att våldtäkter har ökat är att anmälningsfrekevensen har ökat... sedan finns massor va rötägg till killar där ute...tonårsaborter är inte ett direkt problem i vårat samhälle tycker jag, kolla isf på USA istället, vissa delar av kalifornien är var fjärde graviditet en tonårsgraviditet... i sverige ca 0,15 %... problemet med tonårsaborter beror nog huvudsakligen på att det är så lätt att få genomförra en och riskerna med dem är väldigt sällan nämnda... därför har det blivit ett nytt preventivmedel för många, så andelen ungdomar som har sex har nog inte ökat särskilt mycket
    Ja de är möjligt..Samtidigt har man hört att många blir tagna för äldre för dom betett sig äldre osv(med allt vad de innebär)...inte en anledning att våldföra sig på någon förståss
  • Mollie77
    Phlippan87 skrev 2009-06-17 16:03:47 följande:
    av de jag känner som gjort aborter i tonåren har 90% gjort det för att det är ENKELT och för att man slipper använda kondom...det jag läst senaste tiden om våldtäkter handlar om att de ökar, huvudsakligen för att anmälningsfrekvenser har rusat i höjden...
    Märkliga vänner du har...slippa använda kondom,dom slipper använda huvudet oxå för de var bland de dummaste resonemang jag hört..
  • Mollie77
    Phlippan87 skrev 2009-06-17 16:16:20 följande:
    vänner? det sa jag aldrig, folk jag känner är en helt annan sak, iaf för mig.. men det är nog ett allt vanligare resonemang, tyvärr för det är väldigt lätt att få en abort, konsekvenserna är något många tänker på efteråt..
    Ok men folk man bara känner brukar ju i regel kanske inte berätta att dom gjort abort till folk dom inte är vänner med utan bara känner{#lang_emotions_undecided}

Jag blir lika förundrad varje gång jag hör att folk kör utan livlina{#lang_emotions_frown}
Svar på tråden min 12-åring rakar underlivet.....