• Kya

min 12-åring rakar underlivet.....

hahaha, jag tycker det är underbart hur man kan gå från att raka bort könshår till tonårsaborter i samma tråd.

27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut :)
  • Kya

men när man är i yngre puberteten och börjar bli kroppsmedveten tycker jag inte att det är schysst att mamma ska börja lägga sig i och förbjuda. vill hon av någon anledning raka sig där nere så är det väl hennes ensak, och en tolvåring ska väl ändå få ha lite privatliv utan att föräldrarna ska lägga sig i detta också?

så beror det ju på hur man rakar sig också. vem säger att hon inte trimmar bikinilinjen inför att bada med kompisarna?

• Kya
    Anonym skrev 2009-06-17 16:28:07 följande:
    Nu vill jag inte oroa dig.. jag började raka mig vid 13 års ålder då jag började bli sexuellt aktiv. Men jag va otroligt tidig med att ha sex och din dotter har säkert inte det. Tycker ni ska prata om det. Jag och min mamma och alltid kunnat prata om saker, hon kanske inte alltid gillat vad jag sagt men har alltid tyckt det var skönt att jag var ärlig mot henne.. När jag fick min mens så fick jag en blomma av mamma som skulle välkomna mig till kvinna. det tyckte jag var jätte fint och verkligen något jag ska föra vidare om jag får en dotter. Hoppas ni får prata och att din oro släpper. Kramar till er
    då kan jag o-oroa med att säga att jag rakade mig långt innan jag debuterade sexuellt, och tanken var inte att jag rakade mig för en eventuell killes skull. jag rakade mig för att för det första tyckte jag inte om håret där nere, och sen för att de andra tjejerna i klassen gjorde det, och ärligt talat betyder det jättemkt att vara likadan som de andra tjejerna! så det kan vara av en så enkel grej som gemenskapen.
  • Kya
    malinagirl skrev 2009-06-17 23:37:40 följande:
    Håret finns inte utan anledning, det hjälper till att skydda mot infektioner. Så jävla vacker är inte en fitta eller kuk utan hår uuurk....man ser ju ut som barnrumpor.
    det där är helt en smaksak och man kan inte döma efter vad andra gör.
    det är som att jag påstår att grönt är en jävligt äcklig färg, medan du tycker att grönt är din favoritfärg. vem har rätt?
  • Kya
    malinagirl skrev 2009-06-17 23:43:21 följande:
    När man blir myndig och betalar sina rakhyvlar själv. Det är bra att ha god kontakt med sina barn en rak och öppen kommunikation...men man är inte tvingad, man gör som man vill.
    hahaha, så man får inte ha ett privatliv och man får inte raka sig mellan benen innan man är arton? wow.

men om man betalar rakhyvlarna själv men inte är arton? vad hindrar då?

visst tycker jag att man ska ha egna, personliga hyvlar när man rakar såna där intima områden. öht tycker jag att en rakhyvel är personlig oavsett var man använder den. 

det går ju inte att förbjuda en tonåring att trimma "skägget", liksom.
Svar på tråden min 12-åring rakar underlivet.....