Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

min 12-åring rakar underlivet.....

Anonym (mamma) skrev 2009-06-16 22:15:16 följande:

Nu behöver jag verkligen råd.Jag har en 12-årig dotter som jag misstänker rakar sig i underlivet.Hon fick könshår när hon var 10 år och hon har som 12-åring ganska mkt hår. Men häromdagen så såg jag en skymt av hennes underliv när hon var på toa...allt gick så snabbt men tyckte att de var rakat där...Det är ju inte så att man står och glor på sina barns kön när de börjar bli tonåringar....men när jag sedan såg att rakhyveln som min man använder låg i duschen efter att hon duschat så tror jag nog att hon gör det....Men jag vet inte hur jag ska göra....tycker inte att det är bra att min 12-åring rakar sig där....men tänk om jag har fel....Det är ju väldigt hemskt av mig som mamma att fråga en sådan sak om hon inte gör det...och om hon gör det är det ju privat...men snälla hjälp mig med råd.....
    Ehm, det är ju inte privat om hon är tolv och ditt barn och du misstycker, eller hur?

Jag tycker du gör rätt som ifrågasätter detta. Det är inte vidare bra att en så ung sak ska börja falla för normtrycket, även om jag kan förstå att hon gör det. :/
  • Dorian Ertymexx
    Phlippan87 skrev 2009-06-17 19:17:21 följande:
    inte är det ovanligt iaf.. det kan väl slås fast bara av att kika på de inlägg som kommit i denna tråden... verkar som att många började redan i den åldern, av olika anledningar, men huvudsakligen verkar det vara för att det känns fräschare så
    Ja, och de flesta börjar röka för att det är gott. Yeah. Right.
Svar på tråden min 12-åring rakar underlivet.....