• vampyria2

min 12-åring rakar underlivet.....

MejasMammaM skrev 2009-06-18 13:37:52 följande:
    Jag rakar mig men jag håller helt och hållet med AdoXa, jag blev väldigt dålig efter min dotters förlossning och rakade mig inte under armarna (och andra ställen såklart) på ungefär två veckor så håret växte ut ganska snabbt. Men jag måste säga att jag har aldrig svettats så LITE under armarna som jag gjorde då! så frågan är ju vilket som är fräschast egentligen? raka-svettas mycket mer eller inte raka-svettas betydligt mindre! Så du behöver inte uttala dig om saker du inte vet nått om...
    Fast det låter ganska konstigt efter som du inte borde svettas mer för att du är rakad sån skilnad blir det inte. Tror mer att du inte märkte det lika mycket när du hade hår efter som svettet fastnar i håret i stället och då kan man ju fundera på vad som är fräschast {#lang_emotions_dreamer}

Sen till TS, jag känner inpulsivt att du ska låta henne vara i fred, visa saker har man som förälder inte med att göra {#lang_emotions_dreamer}  Det är privat och det är något hon har valt som förälder kan man diskutera och råda barn sen i slut ändan så måste de få ta vissa val själva.
    Om du vill diskutera det så gör det då mer allmänt än att du tar upp att du tror att hon gör det. Försök koma in på en sån diskution och klar gör vad du tycker, sen kan du inte göra mer, du kan ju inte tvinga henne att låta bli.
  • vampyria2
    Anonym skrev 2009-06-18 14:15:26 följande:
    Fattar inte att så många säger att det är en myt att håret blir grövre av rakning. Jag började min rakarkarriär med att bara raka på ena sidan. Önskar ofta att jag aldrig börjat. Den sidan har MYCKET mörkare, tjockare, hårdare hår än andra sidan. Likadant i armhålan, den sidan jag rakade har mycket kraftigare hårväxt. Hur många av er som uttalar er har själva provat enkelsidig rakning från början??
    Du upplever det som det efter som håret växer mer jämt och är med trubbiga, hår som växer ut naturligt utan att ha blivit avrakade är mer spetsiga längst ut, därför upplever man som om det är så {#lang_emotions_dreamer}
  • vampyria2
    Anonym skrev 2009-06-18 14:28:32 följande:
    Nej nej nej. Ni vet inte ni okunniga besservissrar.
    Ehh det jag skrev berättade de på Discovery, sen får du tro/tycka vad du vill {#lang_emotions_dreamer}
    Anonym skrev 2009-06-18 14:30:21 följande:
    Man kan ju jämföra med silkepil som i längden ger glesare och tunnare hårstrån. Sedan jag började använda det på benen har mina hår blivit färre och mycket tunnare, behöver nu endast använda silkepil en gång i månaden. Tror inte att det hade blivit så om jag rakat benen...
    Vad är det för något?
Svar på tråden min 12-åring rakar underlivet.....