Inlägg från: Phlippan87 |Visa alla inlägg
  • Phlippan87

min 12-åring rakar underlivet.....

Anonym skrev 2009-06-17 10:24:59 följande:
    Hur kommer du åt? Jag har försökt med en spegel mellan benen men nu får jag be min man, man kan ju inte ansa helt i blindo med den stora magen som man knappt når om. Min man tycker dock att jag ska låta det växa men jag vill ha bort det inför förlossningen...
    spegel, fingertoppskänsla och snäll sambo
  • Phlippan87
    Dynamic skrev 2009-06-17 10:39:25 följande:
    Då var end el av oss mer utvecklae rent mentalt, det är den enda slutsatsen vi jkan dra.
    mentalt är jag, och har alltid varit "välutvecklad"... men att snacka om massa könssjukdomar som många aldrig hört talas om och som inte tas upp på sexualkunskapen vet jag inte om det innebär en mental utveckling men men... tyck det om du vill, men ta gärna reda på mer innan du börjar påstå att någon inte är utvecklad mentalt
  • Phlippan87

Anonym (Olika) skrev 2009-06-17 11:06:26 följande:

Är det inte så att vi människor tycker olika, vissa tycker det är fint med en stor buske, andra gillar det väl ansat medans vissa gillar det helrakat. Jag älskar känslan av att vara nyrakad och enbart har hår på huvudet, det känns mysigt och jag upplever mig själv som sexig :) Jag började också raka mig i den åldern men det hade inget med sex att göra utan jag såg på efterlyst om en tjej som hade blivit våldtagen och killen hade fått henne att sära på benen genom att dra henne i håret. Därför åkte det av då jag ansåg att det var ganska bra att inte ha det kvar!
    finns ju de som har fobi för allt kroppshår utom det på huvudet också... försök övertala dem att de inte ska raka sitt underliv..
    håller med dig helt, alla är vi olika och det måste respekteras... det skadar ingen annan att hon rakar sig där och inte säkert att hon kommer skada sig själv på något sätt heller... långt ifrån alla får problem av att raka underlivet
  • Phlippan87
    Anonym skrev 2009-06-17 11:14:09 följande:
    Att prata allmänt om könssjukdomar och samtidigt prata om vad som är bäst för underlivet är väl inget konstigt. Jag har tex lärt min dotter att sova utan trosor efter som snippan vill ha luft, det har hon vetat sedan hon slutade med blöja...
    nej, men att börja rabbla det och det för sin dotter för att man är orolig för att hon rakar underlivet tycker jag är att gå till överdrift.. att prata om det och säga att det kan leda till olika sjukdomar osv är en helt annan sak... iaf i mina ögon
  • Phlippan87
    Mollie77 skrev 2009-06-17 13:42:30 följande:
    Fast ska man raka sig som 12 åring? Tycker de är ngr år för tidigt..Varför ska allt va ok? De ska va string,de ska va rakat o allt ska va ok..Allt är inte ok...ok om hon ansar bikinilinjen,men tar hon bort allt hår så hade jag oxå reagerat..Hon är ett barn ngr år till o de där är inte ok.... De visar att kanske hon håller på med andra saker hon inte är mogen för..
    varför måste allt som har med underliv att göra vara sexuellt?? att hon bara för att hon rakar sig skulle göra annat hon inte är mogen för är nog inte så troligt, men visst, risken finns alltid... men det finsn risker med allt...
  • Phlippan87
    Mollie77 skrev 2009-06-17 14:03:50 följande:
    Eh jag skriver utifrån min åsisk o jag respekterar andras oxå..De jag ofta reagerar på är att allt ska va ok så tidigt... I samma takt så ökar våldtäkter o tonårsaborterna..Kanske ett samband? Jag menade överlag att allt ska va så ok o tidigt små töser blir sex symboler så tidigt.. JA man ska släppa sina barn men inte när dom är 12 kanske?? Kanske gör hon de för ingen annan fått hår där??Jag vet inte men jag skriver de jag tänker på så fortsätt du o gör likaså
    jag tror ärligt talat att anledningen till att våldtäkter har ökat är att anmälningsfrekevensen har ökat... sedan finns massor va rötägg till killar där ute...
    tonårsaborter är inte ett direkt problem i vårat samhälle tycker jag, kolla isf på USA istället, vissa delar av kalifornien är var fjärde graviditet en tonårsgraviditet... i sverige ca 0,15 %... problemet med tonårsaborter beror nog huvudsakligen på att det är så lätt att få genomförra en och riskerna med dem är väldigt sällan nämnda... därför har det blivit ett nytt preventivmedel för många, så andelen ungdomar som har sex har nog inte ökat särskilt mycket
  • Phlippan87
    Mollie77 skrev 2009-06-17 15:26:36 följande:
    De måste inte,men de kan va så.. Jag har själv vat barn o vet vad som händer med kropp o själ.. Risker finns alltid o då behöver man inte oroa sig då? Sen finns de ju två aspekter du kan se att jag skrivit med mina inlägg,,
    jag har också varit barn... enligt många är jag fortfarande en liten skitunge så... men inte var det något sexuellt med att jag började raka mig...
    Anonym skrev 2009-06-17 15:26:14 följande:
    Ta reda på fakta istället för en massa egna spekulationer som du inte har en aning om...
    ge mig gärna fakta... med källhänvisningar.. tills dess kommer jag säga vad jag TROR... finns inget förbud mot att spekulera, i så fall får du gärna visa mig det med
  • Phlippan87
    Mollie77 skrev 2009-06-17 15:28:34 följande:
    Ja de är möjligt..Samtidigt har man hört att många blir tagna för äldre för dom betett sig äldre osv(med allt vad de innebär)...inte en anledning att våldföra sig på någon förståss
    mina vänner på ridskolan trodde jag var minst 14 pga mitt utseende, i verkligheten var jag 11... men att man ser och beter sig äldre än man är innebär inte att man tänker i sexuella banor.. jag började raka mig i ca 12-årsåldern, men sexdebuten kom 7 år senare.. fanns inget behov eller någon lust för mig innan dess så det hänger inte nödvändigtvis ihop, jag känner mig fräsch när jag inte har massa hår överallt
  • Phlippan87
    Anonym skrev 2009-06-17 15:30:45 följande:
    Det kan du leta upp själv men jag kan upplysa dig om att du har fel
    om jag nu har det så visa gärna.. jag tänker fortsätta säga vad jag tror tills någon motbevisar mina tankar...
  • Phlippan87
    Anonym skrev 2009-06-17 15:37:37 följande:
    Ja då får du fortsätta vara okunnig Men det räcker med att läsa dagstidningar och googla lite på nätet för att få fakta och statistik om tex tonårsaborter och våldtäkter. Du har dock rätt i att våldtäkter bland annat ökar pga av att fler anmäler, dina andra spekulationer stämmer dock inte...
    av de jag känner som gjort aborter i tonåren har 90% gjort det för att det är ENKELT och för att man slipper använda kondom...
    det jag läst senaste tiden om våldtäkter handlar om att de ökar, huvudsakligen för att anmälningsfrekvenser har rusat i höjden...
  • Phlippan87
    Mollie77 skrev 2009-06-17 16:13:38 följande:
    Märkliga vänner du har...slippa använda kondom,dom slipper använda huvudet oxå för de var bland de dummaste resonemang jag hört..
    vänner? det sa jag aldrig, folk jag känner är en helt annan sak, iaf för mig.. men det är nog ett allt vanligare resonemang, tyvärr för det är väldigt lätt att få en abort, konsekvenserna är något många tänker på efteråt..
  • Phlippan87
    Anonym skrev 2009-06-17 19:15:41 följande:
    Jo, det är det. Om du har konstiga värderingar behöver du i alla fall inte basunera ut dem som att de är sanningar. Vad du _tycker_ och hur det är är två helt skilda saker.
    inte är det ovanligt iaf.. det kan väl slås fast bara av att kika på de inlägg som kommit i denna tråden... verkar som att många började redan i den åldern, av olika anledningar, men huvudsakligen verkar det vara för att det känns fräschare så
  • Phlippan87

Dorian Ertymexx skrev 2009-06-17 19:18:16 följande:

Ja, och de flesta börjar röka för att det är gott. Yeah. Right.
    nej... men som sagt, LÄS lite inlägg i tråden... de flesta som kommenterat och säger att de började själva i den åldern säger även att de gjorde det av nyfikenhet och för att det känns fräschare...
    jag gjorde det av den anledningen, i den åldern.. och sexuellt var det absolut inte för mig...
  • Phlippan87

Anonym (my goodness) skrev 2009-06-18 09:57:30 följande:

Men var har du varit de senaste åren? Larm om bla ökade svampinfektioner pga rakade underliv, stringtrosor och tajta byxor. "Vanliga" trosor, som inte åker in i underlivet och lite lösare byxor är mycket bättre än ovanstående. Visst, inte helt "naturligt" heller, men det ger iaf underlivet lite luft. Det gör även behåring. Var det du som skrev om mens i behåringen?? Öhh? Jag har aldrig fått det och jag rakar mig inte alltid. Jag får mens i tampongen jag. Blindtarmen tror man att vi behövde för väldigt längesen när vi åt annan sorts mat, innan vi blev jordbrukare, om jag inte minns fel var det när vi åt gräs och sånt. Om det krävs mer energi för kroppen att ta bort något än att behålla det så behåller kroppen det, även om det är onödigt. Gäller även tex bröstvårtor hos män.
    ge mig ett par "vanliga" trosor som inte skär in i arslet... då kanske jag kan hålla med dig... men hittills har jag ALDRIG stött på några sådana
  • Phlippan87

Anonym (Lisa) skrev 2009-06-18 12:05:26 följande:

Håller med dig! Jag som använder string, tajta byxor o rakar mig har dessutom aldrig fått svamp....
    aldrig haft svamp heller, rakat mig sedan 12-årsåldern, använt string, tajta byxor osv osv
  • Phlippan87

Anonym (hmmm) skrev 2009-06-18 12:35:58 följande:

Och jag tycker att stringen bara skär in i röven hela tiden. Hur gör ni för att stringen ska sitta "kvar" utanför röven då ni går, sätter er ner osv? Jag tycker direkt att den åker in i röven typ haha. Snacka om oskönt (Ja jag har provat större storlekar men samma sak där förutom om dom är tokstora för då tappar man dom ju ist typ )
    va? jag snackar VANLIGA... inte fan stannar de kvar "på" skinkorna, nej, mitt emellan ska de knöla ihop sig...
  • Phlippan87

Anonym (hmmm) skrev 2009-06-18 12:42:17 följande:

Ja jag vet att du snackar om vanliga och "lovordar" stringen som tydligen inte skär in någonstans och då sa jag hur det är för mig och undrar hur ni gör som gillar string så mkt och säger att den inte skär in för att slippa det
    hellre string mellan skinkorna än 5 ggr så mycket tyg... trosor som är anpassade för det är betydligt mer bekvämt än de som inte är det
  • Phlippan87
    MejasMammaM skrev 2009-06-18 13:37:52 följande:
    Jag rakar mig men jag håller helt och hållet med AdoXa, jag blev väldigt dålig efter min dotters förlossning och rakade mig inte under armarna (och andra ställen såklart) på ungefär två veckor så håret växte ut ganska snabbt. Men jag måste säga att jag har aldrig svettats så LITE under armarna som jag gjorde då! så frågan är ju vilket som är fräschast egentligen? raka-svettas mycket mer eller inte raka-svettas betydligt mindre! Så du behöver inte uttala dig om saker du inte vet nått om...
    jag är betydligt mindre svettig under armarna när jag är ordentligt rakad än när jag har massa hår där...
  • Phlippan87
    MBert skrev 2009-06-18 14:04:10 följande:
    Jag kan inte låta bli att undra vad ni har för dålig passform på trosorna eftersom de åker in i rumpan. Mina sitter som de ska och åker inte in i rumpan, vilket string gör (blä). Om man rakar för att man skäms över sin kropp som 12-åring så ska man nog jobba med att bygga upp självkänslan.
    ge mig gärna ett par.. har fortfarande inte hittat ett enda par som inte åker in... eller så har jag dålig passform, inte trosorna...
  • Phlippan87

Anonym (hmmm) skrev 2009-06-18 14:13:07 följande:

Alltså.. Nån av er påstår att man INTE får in stringen mellan skinkorna, och andra säger att det är det som är meningen med stringen... Att den ska ligga mellan skinkorna... Vilket av det stämmer egentligen?
    vem har sagt att man inte får den mellan skinkorna??
Svar på tråden min 12-åring rakar underlivet.....