min 12-åring rakar underlivet.....
Anonym (Olika) skrev 2009-06-17 11:30:07 följande:
Anonym (Olika) skrev 2009-06-17 11:30:07 följande:
men gud vilket världsproblem kände ja när ja läste Ts första gången..
Låt henne hålla på..Köp en egen rakhyvel till henne bara för inte fräscht att låna pappas ,som han rakar sitt skägg me kanske..
Va nog oxå runt 12 när ja börja raka mej..oxå av ren nyfikenhet!
Hon har kanske äldre kompisar som pratat om rakning m.m..
jag skulle nog säga att det är för tiddigt, och om hon skulle slinta och skära sig.
tror inte att jag börga raka mig förrän i 15årsåldern, men benen börgade man med tiddigare. kanske skulle kunna ha ett "mor+dotter" samtal och prata utan att gå rakt på sak, och kanske få henne att vänta el ge henne andra altenativ, (för ju mer man rakar desto mer kommer det) kanske kan ge henne en rakaparat (silkepil typ)
antagligen gör väl jämnåriga kompisar det. man vill ju inte vara annorlunda och att de andra ska snacka om att man inte rakar sig, jag var 11.
låt henne raka sej, är hon ensam i klassen om att ha mycket könshår kanske hon tycker det är pinsamt att duscha osv med de andra, förmodligen kommer hon ändå börja raka sej ändå. jag har rakat mej VARJE dag sen jag var 13 och jag har inte mycket hårväxt och aldrig haft svamp... jag har hört att man kan få svamp av för mycket godis med.. pffft.. låt ungen ha sitt kön för sej själv :)