• TeZs

röda prickar på skinkorna?

Vår dotter på 2 år snart har alltid röda prickar på skinkorna.
    Hon har väl i stort sätt alltid haft det mer eller mindre dag från dag vad jag kan minnas, dem verkar klia oxå.
    Vad kan detta bero på?
    vi har använt både pampers o liberos blöjor, o jag har inte tänkt på om nån av sorterna ger henne mer eller mindre prickar, tänkte om det kunde vara det eller något helt annat?

• Svar på tråden röda prickar på skinkorna?
  • Huskatt

Min son nummer 3 har det med och han är nu mer snart 6 år och de är fortfarande kvar.
    När han blir torr eller varm blir det värre.
    Vi är noga med att smörja in lilla rumpegumpen så den inte blir "arg".
    Använder dunderfet salva :)

• TeZs

ja hon blir lätt röd i rumpan oxå, vilket inte våra andra 2 barn blir lika lätt, så vi smörjer mycket med inithyol eller vad salvan nu heter, det är den vi tycker har funkat bäst. Har du något annat tips på salva?=)

• Pruttiluskan

Försök att lufta imellanåt tex när barnet har badat att de får vara utan blöja en stund...det kan vara bra!

Använder ni våtservetter eller något annat att tvätta med?

• TeZs

inotyol är den salvan vi använder :) hon är nakenfis jätte mycket här hemma då hon inte vill ha blöja för det mesta. Men det hjälper lixom inte för prickarna konstigt nog :/
    Vi använder bara skumtvättlappar med vatten o så torra tvättlappar o torkar torrt efter :)
    Våtservetter endast om vi är ute där det inte finns papper, såklart :P

• Pruttiluskan
    TeZs skrev 2009-06-17 12:43:54 följande:
    inotyol är den salvan vi använder :) hon är nakenfis jätte mycket här hemma då hon inte vill ha blöja för det mesta. Men det hjälper lixom inte för prickarna konstigt nog :/ Vi använder bara skumtvättlappar med vatten o så torra tvättlappar o torkar torrt efter :)Våtservetter endast om vi är ute där det inte finns papper, såklart :P
    Finns någon salva på apoteket som heter "Mini derm"...resept fritt liten tub.
    Fick den utskriven på resept av bvc då det är en stor pump...mycket billigare då! Den är riktigt bra, tränger fort in i huden!
    Fråga på bvc om den!
  • Pruttiluskan
    TeZs skrev 2009-06-17 15:31:46 följande:
    tack för tipset, det ska jag absolut göra =)
    Så lite så...
    En kompis tipsa mig om den för hennes son blir lätt torr i huden så fick prova lite av henne...den vägen är de ja fick tips om de!
    Funkar kanon, bra att smörja in hela kroppen med efter bad!
  • norpan07

Min tjej har det samma, även på ben o armar. Så har hon haft sedan hon var pytteliten. Nu är hon 2,5 år.
    Miniderm är den bästa mot dessa utslag. Antingen är det värmeutslag eller så är de torra i huden.
    Inityol är uttorkande o skyddande o super till röda stjärtar men inte på torra utslag.!
    Man kan göra en kur med hydrokortisonkräm och Miniderm under en månads tid.

Vår tjej blir alltid bra når vi är utomlands, värme och sol.
    Så fort vi kommer hem är de tillbaka. S
    mörj, smörj smörj! Så fort man slutar är de tillbaka!

• TeZs

ja hon har alltid haft lite små röda prickar i ansiktet o så oxå, inte lika stora som på skinkorna.o så någon prick här o var på kroppen. Tusen tack för tips!

Svar på tråden röda prickar på skinkorna?