honeybun skrev 2009-06-17 14:05:18 följande:
Fast jag sa ju till dom att vi redan testat detta.. Å varför ska de be mig göra det när jag ringer för femtielfte gången med samma problem.. Nåt annat som är sjukt dåligt med dom är att man ska knappa in sitt kundnummer medan man står i kö, men sen när man väl kommer fram måste de ändå be om kundnummret igen.. För de kan inte se vem som ringt..Men det är såhär enkelt! De som sitter i en kundtjänst kan inte sånt här egentligen.. De sitter å läser innantill men vägrar att erkänna detta, kommer det då en fråga som inte finns i deras manual så kan de inte svara så då hittar de på nåt.. Känner folk som jobbar/har jobbat på olika kundtjänster och så är det..
En del kan mycket om det de ger svar på, en del kan ingenting. Tyvärr.
Jag säger inte att Comhem har gjort rätt i det här fallet, det kan ingen här veta, däremot så finns det olika skäl till varför man kan ha fått en viss fråga och varför man inte får exakt den hjälp man förväntar sig. Skulle företagen alltid lita på sina kunder från första ord så skulle visserligen de ärliga få mycket bättre service men å andra sidan skulle företaget förlora en massa på de som försöker mygla och ljuga sig till saker.