• Dynamic

Com hem kundeservice är idioter

WhiteAngels skrev 2009-06-17 12:36:52 följande:
    Man är man snäsig och uppkäftig och vägrar fatta vad kunden menar då kan man inte gå efter regler sov..till och med högsta hänset anser att dessa 2 människor gjort fel..Han bad tusen gg rom ursäkt det var katsatrof
    Fast nu måste jag ändå, även om jag fullt förstår din frustration inflika att det finns så många idioter som ringer in och säger att något är helt dött.

Ta mitt jobb som exempel. Nisse P Ucko ringer in, säger att hans dator är helt död, att den inte startar.

Då frågar man om någon lampa lysr eller blinkar, och får ett jävla "jamen jag säger ju att den inte STARTAR!" i örat.

Fine - kom in med den då.

Då visar det sig att datorn startar, men inte windows, den laddar alltså BIOS och allt det.

Vissa är puckon, vilket comhem ändå fattar på ett sätt. De får en checklista och får följa den till punkt och pricka. Hur korkat det än må vara så är det för allas skull.

Skickar de ett nytt modem och det visar sig att det gamla faktiskt funkade för att Nisse P Ucko inte kunde svara på några enkla frågor så ja....
  • Dynamic
    WhiteAngels skrev 2009-06-17 12:45:45 följande:
    Vi hade lätt kunnat skicka tillbaka för dom ska se hur det ser ut.sen borde det ju synas att dom inte får nån kontakt att det inte funkar allsosv..men att sitta o vara snäsig och uppkäftig...nä du det ä rinte service till sina kunder
    Fast att två är lika uppkäftiga finner jag tyvärr oannolikt, en int omöjligt, ock reagerar jag på att ni inte verkat så samarbetsvilliga. Det finns olika sätt att försöka framföra saker på.

Sen vet jag att det finns idioter, men två i rad?
  • Dynamic
    WhiteAngels skrev 2009-06-17 12:59:01 följande:
    vadå samarbetsvilliga?om det är dött vad ska vi göra lixom..vi måste ha internet o tele var dag!!
    Och om ni gått igenom alla frågor och deras tappra försök att uppgradera den så hade ni alla tillslut snabbare kommit fram till rätt sak.
  • Dynamic
    WhiteAngels skrev 2009-06-17 12:57:34 följande:
    det är det den har gjort..brännt inuuti
    Och varför i hela hela hela friden skulle de då skicka ett nytt modem?{#lang_emotions_undecided}
  • Dynamic
    WhiteAngels skrev 2009-06-17 13:31:57 följande:
    hur surfar man annars???dahh vi måste ha hemtele o internet var dag...nu är vi redan 1,5 dygn utan plus massa strul innan detMen iaf får vi ett helt nytt ..plus lite annat..gratis!
    om nu strömsladden var paj, så ser jag ingen poäng i ett nytt modem, mi gveterligen surfar man via modemet, inte via strömsladden typ.

Nästa fråga: om det nu är så viktigt, köp en ny strömadapter själva då. eller är strömsladden integrerad?
  • Dynamic
    WhiteAngels skrev 2009-06-17 14:01:23 följande:
    Men gud jag lämnar tråden för ni läser inte vad som skrivitsHÖGTSA HÖNSET sa att dom gjort fel!det ska tas allvarliga samtal med dom
    Enligt dig ja, eller er. Hon har alltså bara hört er version.
  • Dynamic
    WhiteAngels skrev 2009-06-17 13:54:03 följande:
    Min man jobbar sj inom data så han vet precis vad som ska göras och inte.vi är inte dumma på datorer
    Om han jobbar inom "data" så är ni troligen experter.
  • Dynamic
    honeybun skrev 2009-06-17 14:08:04 följande:
    Jag vet.. Comhem är ju inte direkt kända för att ha bra service.. Ska jag vara ärlig så vet jag ingen av mina vänner som är nöjda med comhem.. (Viskar till ts) Kanske är så att vi har någon comhem-arbetare på tråden...
    Knappast. Jag jobbar själv på en IT avdelnig på ett börsnoterat företag och har hört de mest puckade människorna ringa in och hävda att de minsann "kan DATA!!!"
    Ja, de jobbar också med DATA, för vi är ett IT bolag, att det sen är Mårten von Lobotomi som jobbar som projektledare det tycks inte spela roll. Han kan, för han jobbar med data.
  • Dynamic
    Cuthalion skrev 2009-06-17 14:17:18 följande:
    Jag har ingen aning om du syftar på mig men eftersom jag inte svarar exakt det du eller TS vill höra så kan jag lika gärna svara ändå:Nej, jag varken jobbar eller har jobbat på Comhem. Har dock tidigare jobbat inom kundservice och anser att man självklart ska försöka hjälpa kunden så långt det bara går oavsett vad det gäller men ibland är det faktiskt så att kunden missuppfattar villkoren eller är så inne på sin egen lösning på problemet att han eller hon inte hör det man försöker förklara. I de situationerna kan man förhoppningsvis skicka kunden vidare till någon som kanske kan förklara på ett lite annorlunda sätt men ibland finns inte ens den möjligheten.
    Det hörs att du jobbat med service {#lang_emotions_smile}
  • Dynamic
    WhiteAngels skrev 2009-06-17 15:31:04 följande:
    Min man är datachef och dataansvarig så han kan lite mer än word.Vi har haft modemet länge så det är kanske inte så konstigt att det inte orkade me ri heller
    Ah, datachef. Det förklarar saken, debrukar inte kunna något.

Du är riktigt säker på att han är datachef?

Är han chef över ettorna, eller nollorna?
Svar på tråden Com hem kundeservice är idioter