Inlägg från: KarinoAlex |Visa alla inlägg
  • KarinoAlex

***BOXER tråd***

Hej i boxertråden!!
    Jag är inne på boxer nummer 2 nu! Kan inte tänka mig nån annan ras.
    Har just nu en tik som heter Izma o är 7 månader nu. Vi har precis gått färdigt våran valpkurs.

• KarinoAlex

Lyndi:
    Pappan till Izma är: Swedbox Mad Max
    Och Mamman är: Hälleviks Orione

Kul om du skaffar valp! Ska du ha en tik eller hane då?

• KarinoAlex

Lyndi: Oki, ja det var min nästa fråga vilken uppfödare det skulle bli ifrån! *ler*
    Zeldas ( min förra boxer) uppfödare ringde för några dagar sedan o hade valpar nu o undrade om jag ville köpa, men nu har vi ju redan Izma.
    Izmas pappa är KORAD, LPI och SUCH o hennes mamma är korad.
    Ska bli så spännande o kul o göra MHet sen o se hur hon reagerar!

• KarinoAlex

Lyndi: Ring till Baccos uppfödare o fråga om dom ska ha boxervalpar snart då! *ler*

• KarinoAlex

Lyndi: Zelda kom från Nuggets kennel i Bjärnum. Det är Kjell Jufalk som har den! Vet att han har 5 tikar o 3 hanar just nu som är ca 2-3 veckor.
    Izma kostade 13 tusen. Det brukar ligga mellan 12-14 tusen nu.

• KarinoAlex

Ja, priserna på just boxrar har verkligen stigit! Zelda kostade 8000 för 7,5 år sedan.
    Men jag har sett att många kennlar har haft just hanar kvar nu den senaste tiden. det beror nog på hur många av varje kön som föds.
    Nuggets valparnas pappa nu är: Korad Tjh Nuch Such VWW 08
    Ringside´s Exotic. Han är verkligen fin!
    Det är en djungel när man ska köpa valp. Man vill hitta en fin o bra tik o pappa o så ska det klaffa med uppfödaren o så också.
    Vi pratar ofta med Izmas uppfödare i telefon o så. Det är kul för hon har Izmas mormor o en av Izmas systrar, som hon ska avla på sedan längre fram. Egentligen ville hon ha Izma som fodertik också, men vi fick köpa henne sen efter telkonakt o att vi varit där o hälsat på osv. *ler*

• KarinoAlex

Lyndi: Ja, vad kul o spännande! Lycka till med valp-letandet!
    Vi började leta valp i maj förra året o tänkte ha två boxrar, men nu blev det som det blev med Zeldas cancer o allt.
    Jag är jätteglad att vi köpte Izma direkt efter Zeldas bortgång. Jag saknar henne såååå mycket men izma får mig att skratta varje dag o det är kul att få lära känna en helt ny individ!

• KarinoAlex

Haha, ja men vill man så kan man!
    Det ordnar sig alltid!
    Vi vill köpa en boxer till sen när Izma vuxit till sig några år. Både jag o M är så hundintresserade så det känns som om en hund inte räcker till o då har vi 2 barn (i januari kommer nr. 3) o en massa smådjur här hemma som ska skötas också. *ler*

• KarinoAlex

Lyndi: Haha, ja boxerfolk e bäst! *ler* Och jag e djurtokig överhuvudtaget också.
    Ja, jag vill gärna träffa dig o Bacco. Har kikat efter boxrar varje gång jag varit på klubben nu!

• KarinoAlex

Lyndi: Var var det ni bodde nu igen? Område?

Svar på tråden ***BOXER tråd***