Inlägg från: Fruochmamma |Visa alla inlägg
  • Fruochmamma

***BOXER tråd***

Hejsan alla.. vi har en tik som är 4.5 och heter Tess.

Sannerligen en underbar ras, men håller starkt med Lyndi om att det aboslut är en arbetande hund och inte fungerar som enbart familje/sällskapshund.

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Fruochmamma
    KarinoAlex skrev 2009-06-18 08:36:18 följande:
    Kikki06: Hur går det med din boxertik nu? Mår hon bra? Äter hon bättre?
    Tack för att du undrade :) Tess har nu fått diagnosen Spondylos vilket jag förstått inte är helt ovanligt för Boxrar. Hon är extremt trött och stel mest hela tiden men har sedan goda dagar emellanåt. Hon går nu på daglig medicinering, besök hos sjukgymnasten plus att jag masserar henne varje dag. Vi får ta en dag i taget, men det är fruktansvärt att se hur  hon mår.
  • Fruochmamma
    KarinoAlex skrev 2009-06-18 11:00:12 följande:
    Kikki06: Usch, vad tråkigt att det var Spondylos hon hade! Förstår att det är kämpigt att se henne så! *kramar om*
    KarinoAlex skrev 2009-06-18 10:58:01 följande:
    Lyndi: Ja, vi vill ju ha många boxermännsikor här i tråden!
    Tack för söta ord :) Ja man trodde inte att en Boxer (på nästan 5 år) kunde vara så lugn, men hon orkar helt enkelt inte. Men vi tar, som sagt, en dag i taget och myser mycket istället.
  • Fruochmamma
    KarinoAlex skrev 2009-06-18 11:04:18 följande:
    Kikki06: Ni gör helt rätt som tar en dag i taget o ni gör ju allt ni kan för henne med daglig medicinering, besök hos sjukgymnasten o massage.Hur gammal är hon nu?
    Hon blir 5 i sommar vilket just nu är svårt att tro. Hon är mer som en 10åring.
  • Fruochmamma
    KarinoAlex skrev 2009-06-18 11:16:13 följande:
    Kikki06: Är det nått glucosaminpreparat hon äter eller vad är det för medecin? Är eran veterinär bra?
    Tess äter Glukosamine parallellt med anti-imflammatoriskt som hon är på tills vidare. Vetrinären & sjukgymnasten känns jätte bra. De har varit väldigt engagerade, stöttande och hjälpsamma!
  • Fruochmamma

Vilka kennlar / uppfödare kommer era Boxrar ifrån?

• Fruochmamma
    Lyndi skrev 2009-06-22 20:42:46 följande:
    Är det någon som kan rekomendera en boxerkennel som _inte_ lägger stor vikt på utställningshundar? Jag vill ha en arbetande hund, inte en vänster varvare..
    Känns som de flesta större kennlar är superaktiva inom både tävling och utställning, men kan inte Sv Boxerklubben hjälpa dig annars? För hänvisning..
  • Fruochmamma
    Lyndi skrev 2009-06-23 14:52:06 följande:
    Jag tror inte att boxerklubben kan hjälpa mig.. De kan inte kategorisera på det viset.. Nåja, jag får söka vidare..
    Hm men de kennlar jag har sett verkar mest vara aktiva med sina hundar .. fast åandra sidan syns de ju i ringen också.

Jag hade turen att köpa en "ful" tik som inte var utställar-matieral {#lang_emotions_tongue_out} och henes uppfödare tyckte det var viktigare att Tess hade det bra och aktiverades iställer för att bestämt ställas ut.
  • Fruochmamma

Lyndi: Hon heter Marie Schyum och kallar kenneln Salvebolyckan. Hon har tyvärr ingen hemsida, men vet att det nog är valpar på G om några månader {#lang_emotions_laughing}

• Fruochmamma
    Lyndi skrev 2009-06-23 20:32:09 följande:
    Aha! Vart i sverige håller hon till??
    Nu bor hon utanför Lindome, söder om Göteborg.
  • Fruochmamma

Huh det är för varmt för våra trubbnäsor just nu {#lang_emotions_sunny}

• Fruochmamma

Carola78 : vad härligt att höra om all eran träning. Jag var verkligen laddad för nu träning/kurs med Tess nu till våren men med tanke på hennes Spondylos har vi fått lägga det på hyllan.

Vad håller ni andra på med för aktiviteter med era vovvar?

• Fruochmamma

Ah Lyndi - gud vad roligt och duktigt {#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden ***BOXER tråd***