Inlägg från: Lyndi |Visa alla inlägg
  • Lyndi

***BOXER tråd***

Det var längesen jag skymtade nån boxertråd, så snickrar jag ihop en. Berätta allt om era trubbnosar!

Själv har jag en tigrerad trubbnos på 5år. Världens härligaste hund! ♥
    Han har godkänt MH, godkänt mentaltest och LP1. Vår största merit är nog dock att vi kom 3a totalt på lydnaden förra året på Boxer SM, med en snittpoäng på 9,1.

• Svar på tråden ***BOXER tråd***
  • Lyndi

Kul att du hänger på!
    Skaffar man en gång en boxer så vill man aldrig ha en annan ras.. Jag har själv funderingar på att skaffa mig en valp så småningom. Men det blir inte riktigt än, men iaf inom en ganska snar framtid..

• Lyndi

Jag tycker att boxern är en bra familjehund, men jag rekomenderar den inte som det enbart. Detta är en bruksras som behöver få jobba! En understimulerad boxer är ingen rolig hund. Det kan visa sig på en mängd olika sätt, och boxern som redan är en hund med mycket fart, blir således ännu värre att handskas med om den inte stimuleras...
    Men det innebär ju givetvis inte att man behöver tävla eller likn! Men man får vara beredd på att jobba den en del. Det kan ju vara allt från att spåra i skog och mark till att gå promenader, simma, leta efter saker etc etc

• Lyndi

Jag rekomenderar dig att köpa från en uppfödare godkänd av svenska boxerklubben/skk. Kika in på www.boxerklubben.nu Där finns info om olika uppfödare!

• Lyndi

Va härligt att det droppar in fler och fler boxerfantaster! Det ÄR verkligen en helt UNDERBAR ras!

Kikki: Berätta mer om tess! Vad är det för föräldrar? Är hon korad?

KarinoAlex: Du får uppfriska mitt minne lite! Va är det för föräldrar på Izma?

• Lyndi

Det blir en hane till! Jag är ingen tik människa..
    Nu ska man bara hitta en vettig kombination och en vettig uppfödare me..
    Det bästa hade ju varit om Baccos uppfödare skulle ta fler kullar, men jag vet inte riktigt hur det ligger till med det...

• Lyndi

Haha, jag har mailat dem idag.. De har en tik ute på foder som de har pratat om att para, men när vet jag inte.. Eller ens om... Hon är född i jan -08 så hon är inte så gammal än...

Vilken uppfödare kom Zelda ifrån?

• Lyndi

Ah, jag anade att de låg i den prisklassen... När jag köpte Bacco så betalade jag 9500:- Priserna stiger.. Men smakar det så kostar det!

• Lyndi

Ja, jag var inne på Nuggets hemsida och kikade. Ringsides Exotic är Baccos farbror. Baccos pappa heter Ringsides Exact. Jag är jättenöjd med Bacco, men skulle vilja testa andra linjer denna gången..

Men som sagt, det är inte riktigt aktuellt just nu, men om ett år eller nåt..

Svar på tråden ***BOXER tråd***