• Anonym (hormonvägrare)

    Problem efter manlig sterilisering?

    Innan jag och min sambo fick barn så hade jag ätit p-piller i många år. Nu när vi är färdiga med barnproducerandet så är jag inte sugen på att börja igen. Jag började med p-pillren när jag var 16 och inte direkt hade hunnit bli så inkörd på min egen kropp och sexlust. När jag slutade för att bli gravid så märkte jag en stor skillnad. Den psykiska sexlusten finns ju alltid där, men den fysiska hade inte varit så stor tidigare.

    Nu tycker jag att min kropp har fått utstå tillräckligt med piller, graviditeter och förlossningar och tycker att min sambo kan gå och klippa ledningarna. Min sambo är däremot övertygad om att det finns gigantiska risker med detta ingrepp. Det är väl potensen han är orolig för i första hand, men det ska ju inte påverkas läste jag i informationsfoldern jag fick hos barnmorskan.

    Nu vill jag veta:

    Har du/ni upplevt några biverkningar av manlig sterilisering?

    Ni som inte har upplevt några biverkningar får gärna tala om det också!

  • Svar på tråden Problem efter manlig sterilisering?
  • linjes

    Låter som om han inte är så pigg på den formen av skydd?
    Min man är steriliserad och han har inte haft några biverkningar

  • Anonym (stefan)

    Steriliserade mig 7 jan o det var det bästa jag gjort ..då jag vet att jag är klar med avlandet !! var ganska öm "där" i några dagar men annars inga problem alls och nu kan jag inte på något sätt känna skilnaden mot innan mer än att jag slipper oroa mig för graviditeter o det är underbart :) det tog en förmidda men själva tiden på operation bara sisådär 20 min !! Kan varmt rekomenderas !! MVH Stefan

  • Anonym (ej provat men...)

    Hej! Jag tycker du ska gå och kolla på www.godoc.com/Default.aspx&GroupID=GROUP225&SubGroupID=GROUP168 där det finns massa kliniker som erbjuder sterilisering. Man kan ringa och fråga dem om allt man undrar! =)

  • Anonym (69)

    jättebra om vissa klarar av att genomföra det.men jag tycker personligen att den manliga dragnings kraften försvinner.

  • Anonym (makan)

    Min man är steriliserad sen lite mer än ett år tillbaka. Han var lite öm några dagar. Inga biverkningar bara positivt! Fast han var arg för han fick inte spela innebandy under 2veckor...

    Men allt gick jättesmidigt! o snabbt! o vi har det roligare nu man behöver ju inte tänka på ev. följder.

  • Anonym (hormonvägrare)

    Anonym (69) skrev 2009-06-17 15:58:53 följande:


    jättebra om vissa klarar av att genomföra det.men jag tycker personligen att den manliga dragnings kraften försvinner.
    ??

    biverkning på partnern va nåt nytt!
  • Bivärkning

    Steriliserade mig för ca 5 år sedan. Sakta men säkert har lusten avtagit. Känslan försvann i och med ingreppet. Jag kanske hade extra otur. Hade jätteont i några veckor efter ingreppet. Sedan har det absolut inte varit som förut. 
    Om det är 'fysiskt' eller 'psykiskt' vet jag inte, men om gumman känner att hon 'vill' så är det jag som har ont eller är trött osv för att slippa. Det intima på alla plan känns bortkastat och meningslöst på alla sätt.

    Undrar om det finns fler som känner som mig? 

  • keron
    Bivärkning skrev 2013-05-05 18:19:10 följande:
    Steriliserade mig för ca 5 år sedan. Sakta men säkert har lusten avtagit. Känslan försvann i och med ingreppet. Jag kanske hade extra otur. Hade jätteont i några veckor efter ingreppet. Sedan har det absolut inte varit som förut. 
    Om det är 'fysiskt' eller 'psykiskt' vet jag inte, men om gumman känner att hon 'vill' så är det jag som har ont eller är trött osv för att slippa. Det intima på alla plan känns bortkastat och meningslöst på alla sätt.

    Undrar om det finns fler som känner som mig? 
    Låter snarare som att det sitter i ditt huvud, än att det är nåt fysiskt. Faktiskt.
  • Anonym (ej kastrerad)
    keron skrev 2013-05-05 18:27:50 följande:
    Låter snarare som att det sitter i ditt huvud, än att det är nåt fysiskt. Faktiskt.

    Japp, låter definitivt inte som nåt problem som har med sterilisering att göra....låter mer som han blivit kastrerad......psykiskt....
Svar på tråden Problem efter manlig sterilisering?