• Pallas

Bo i Märsta?

Vi söker oss från Dalarna till de norra utkanterna av Sthlm och har fått tips om Märsta. Jag skulle vara jätteacksam för lite tips!

Några områden man helst ska undvika?
    Lätt att få tag i en hyresrätt?
    Kommunikationer till Uppsala och Sthlm?
    Bra förskolor? (Gärna ur-och-skur eller med naturvetenskaplig inriktning.)

Min man jobbar på SLU, själv söker jag de jobb som kommer upp i Uppsala och norrstockholm. Har ni andra tips på boendeort?

• Svar på tråden Bo i Märsta?
  • Dessie

Området Valsta i Märsta ska ni undvika - kolla på www.sigtunahem.se för hyreslgh i Sigtuna Kommun = Märsta, Sigtuna & Rorsersberg

Jag tipsar om Upplands Väsby www.upplandsvasby.se/www.vasbyhem.se (ligger 2 stn med pendeltåget från Märsta mot Sthlm) och Bålsta www.habo.se/www.habohus.se
    Bålsta ligger dock i Uppsala Län precis på gränsen till Stockholms Län, pendeltåg går till Stockholm C (Bålsta är slutstation).

Från Bålsta går det buss till Uppsala.
    Från Upplands Väsby går Upptåget till Uppsala.

• AnnaBia
    Pallas skrev 2009-06-17 16:10:46 följande:
    Vi söker oss från Dalarna till de norra utkanterna av Sthlm och har fått tips om Märsta. Jag skulle vara jätteacksam för lite tips!Några områden man helst ska undvika?Lätt att få tag i en hyresrätt?Kommunikationer till Uppsala och Sthlm?Bra förskolor? (Gärna ur-och-skur eller med naturvetenskaplig inriktning.)Min man jobbar på SLU, själv söker jag de jobb som kommer upp i Uppsala och norrstockholm. Har ni andra tips på boendeort?
    jag hade inte bott varken i valsta eller "banan" HUSET.
    ¨jag gillar inte området!
    men är maninte så kräsen så hör på det !

hyresrätt kan du kolla antingen på sigtunahem eller blocket.

kommunikationerna är kaaanon =) åt alla håll =)

japp.. tycker förskolorna är kanon. mitt tips är ju pingst kyrkans dagis. skattkammaren. det är otroligt fina människor som jobbar där =)

finns sigtuna oxå.. det är fint.. fin skola å allt =)
  • mamma2kids

märsta rekomenderar inte jag iaf.
    i rosersberg har vi bott.jätte lugnt.
    upplandsväsby är också bra.

• Pallas

Nu har jag sökt jobb i Uppsala också, lite jobbigt att inte veta var man hamnar i slutänden.

• Cillalilla

Knivsta är toppen!
    Ligger 30 min från Sthlm med tåget och 10min till uppsala.
    Lagom stort och inte allt för dyrt om man vill köpa..
    Märsta är verkligen skittråkigt! (Har bott där 6 månader, sen pallade jag inte mer)
    Men knivsta/ alsike är en ung kommun, många unga nyinflyttade familjer. Vill man påverka så går det bra. Lite nybyggarstämning här!

• Pallas

Knivsta har vi faktiskt funderat på. Tidigare har vi bott i Sthlm (Vasastan) och i Huddinge, men nu ville vi bo norröver eftersom maken jobbar i Uppsala.

• Pallas

Tack för era svar hittills, fyll gärna på med mer tips!

• Cillalilla

Knivsta är lagom till allt, speciellt om man jobbar i uppsala. Min make jobbade på SLU, tog honom 15min med bil bara. Perfekt! Skönt att slippa långa avstånd. Sen är det väldigt fin natur här!
    Välkomna!

Svar på tråden Bo i Märsta?