• Thats me

småplock till grillat

Hej!

Ska grilla med min syster och hennes familj på midsommarafton, vi

ska vara hos dom och hon sa till mig att dom bjuder på mat.

Jag tyckte at vi kunde ta med något iaf och kom överens med henne om att at med lite småplock man kan ha till grillat..

Jag undrar nu om ni här på FL har några goda enkla recept eller frslag på plockmat som passar till grillt..

Både varmt och kallt..

Skriv gärna in receptet oxå..

Mvh lollo//Thats me

Life is like a rollercoaster. Hang on and enjoy the ride !
  • Svar på tråden småplock till grillat
  • doradora

melonsalsa: tärnad honungsmelon, finhackad chili, salt och svartpeppar
    tzatziki: Gurka (riven) eller morötter, matyoghurt eller creme fraicshe, vitlök, salt ocg svartpeppar
    marinerade champinjoner: skivade champinjoner ( burk eller färska) persilja, salt olja, vinäger, vitlök.
    fetaost och oliver

• Thats me
    doradora skrev 2009-06-17 20:23:21 följande:
    melonsalsa: tärnad honungsmelon, finhackad chili, salt och svartpeppartzatziki: Gurka (riven) eller morötter, matyoghurt eller creme fraicshe, vitlök, salt ocg svartpepparmarinerade champinjoner: skivade champinjoner ( burk eller färska) persilja, salt olja, vinäger, vitlök.fetaost och oliver
    åh melonsalsa lät hur mumma som helst:)
    Tzatziki har jag tänkt att göra.. och gratinerade tomathalvor med parmesanost på..
  • Thats me
    Vombell skrev 2009-06-17 20:49:34 följande:
    Grillade Quesadillas
    vad e det???
  • Rebster

Bruschetta! Det finns en bruschettamix på ICA från Gourmetgruppen (dyr, 50 kr) som man blandar med vatten och olivolja och sedan doppar rostat bröd i. Sjukt gott och vääääldigt enkelt.

Svar på tråden småplock till grillat