• Anonym (tjockisben)

hur få smala ben?

Är så trött på att mina ben ser så "grova" ut i förhållande till resten av kroppen. Någon som har tips på hur jag ska få dom smalare? Vilken sorts träning, mat, etc? Har alltid haft kraftigare ben än resten, hur smal eller tjock jag än har varit. När jag tränar bygger jag även lätt muskler just på benen, men inte på resten av kroppen, och dom är väldigt starka. Visst blir dom fastare när man är tränad men inte smalare. Så hur ska jag gå tillväga? Tacksam för svar.

• Svar på tråden hur få smala ben?
  • Anonym

Benen är väldigt svårt att få smala..

• Anonym (tjockisben)
    Anonym skrev 2009-06-17 19:51:36 följande:
    Benen är väldigt svårt att få smala..
    Ja det verkar ju tyvärr så. Men du har inget tips hur dom kan bli iaf lite smalare?
  • iolanthe

Nu har jag inte speciellt smala ben själv, men svarar ändå . Cykla är effektivt för benen, och rumpan, jag hade en period då jag cyklade massor till jobbet och det märktes jättebra på benen fastän jag inte ens såg det som träning utan ett billigt sätt att ta sig till jobbet.

• Anonym (tjockisben)
    iolanthe skrev 2009-06-17 22:01:29 följande:
    Nu har jag inte speciellt smala ben själv, men svarar ändå . Cykla är effektivt för benen, och rumpan, jag hade en period då jag cyklade massor till jobbet och det märktes jättebra på benen fastän jag inte ens såg det som träning utan ett billigt sätt att ta sig till jobbet.
    Okej då får man försöka komma ut och cykla lite mer. Synd man inte har en träningscykel hemma då. Har bara en crosstrainer och den verkar benen iaf inte bli smalare av.
  • Anonym

Om man cyklar borde dom ju bli smalare, eller om man går mycket.

• Anonym (tjockisben)
    Anonym skrev 2009-06-17 22:35:35 följande:
    Om man cyklar borde dom ju bli smalare, eller om man går mycket.
    Går gör jag 1-2 timmar om dagen och det har dom inte blivit smalare av, däremot mer vältränade och det är ju inte helt fel, men nu vill jag att dom ska bli smalare med. Får testa med cyklingen och se.
  • Anonym

Du kanske har grov benstomme och då är det nog svårt att få dom smalare om du redan har vältränade ben. Synd nog kan man ju inte punktförbränna fett heller.

• Anonym (tjockisben)
    Anonym skrev 2009-06-17 22:48:49 följande:
    Du kanske har grov benstomme och då är det nog svårt att få dom smalare om du redan har vältränade ben. Synd nog kan man ju inte punktförbränna fett heller.
    Jo jag har någorlunda grov benstomme men tycker att det borde gå att få dom smalare än såhär om man kämpar. Men men, får väl se hur det går. Tack för svar iaf!
  • Anonym

Testa att dansa! Superbra träning, som ger långa smidiga muskler...

Svar på tråden hur få smala ben?