• Syskonen Stjerneby

Barn med på systembolaget

Hade en liten diskussion med min mamma nyss angående att handla från systembolaget när man har barn med sig.

Sambon undrade om jag kunde köpa öl åt honom imorgon från bolaget som han ska ha till midsommar. Jag sa att jag inte ids bara för att det är så jobbigt att börja dra med mig båda barnen dit(gissar att det är fullt med folk).

Min mamma sa att :-men inte kan du väl gå dit och köpa öl när du har barnen med dig, det ser ju jättekonstigt ut.

Jag hade då inte reagerat på det sättet om jag hade sett föräldrar där som köper alkohol när barnen är med. Hade nog inte ens haft den tanken ärligt talat.

Vad tycker ni?Är det "fult" att ta med sig barnen när man köper alkohol?Tänker ni att: dem kommer säkert att supa sig fulla när barnen är med, eller något sådant liknade?Hade varit roligt att veta vad folk tänker?;)

Mamma till underbara Zonny 05-12-09 & Emelie 09-02-23
  • Svar på tråden Barn med på systembolaget
  • Pixxi

Jag vet inte varför, men jag har svårt att ta med  mig barnen när jag ska till systemet, jag låter nog hellre bli att dricka då

• Eliin80

Nä, det skulle i alla fall inte jag reagera det minsta på.

♥٭ Elise 080706 ٭♥
  • ebben

nä,gör väl inget att bar är med dit!?
    tycker då inte jag-kan väl köpa vad som helst till ett tillfälla då barnen inte är med-o tom ta ett vinglas till maten fast de är med-vad gör det??

• Mother of 5

Jag hade inte öht reagerat på om ngn inne på systemet hade sitt/sina barn m sig...

• Tvåbarnsmor

Vi brukar ha med oss sonen, ska vi lämna en 6 månaders hemma? Skaffar ju inte barnvakt för 15min för att kunna åka och köpa.
    Vi har inte alltid men ibland med oss sonen.

• susannemalmö

Var på systemet med min dotter senast idag. Jag ska ju inte dricka alkoholen när hon är med.
    Jag har faktiskt väldigt svårt att förstå varför det sklle vara fel. Dricker man men inte kan ta med barnen till systemet så känns det som att man har en väldigt stor dubbelmoral.

• Underbara ungar

Både jag och min man har haft barnen med oss ett flertal gånger när vi handlat på systemet. Det ser vi inget "fult" eller "skamligt" i, har aldrig tänkt tanken och vi reagerar inte heller på om nån annan tar med sig sina barn in. Däremot kan man ju reagera om barnen börjar gapa o skrika... Men det är ju pga att barnen gapar o skriker, inte att dom är på systemet...

Storebror Axel o5o92o * Lillasyster Enya o7o824
  • Pop84

haha, jag skulle inte tänka på det alls, kanske om det var en ofantlig mängd sprit ni skulle köpa men då hade jag nog reagerat iaf utan en tanke på barnen :P

• Ajsen

Jag har alltid med min dotter till systemet, hon hjälper mig till och med att packa ner i påsen..Ser inget fel med att ha barnen med sig

• luutra

Hur gör ni när ni skall dricka upp spriten då? Gömmer er i garderoben? Haha... Eller vad svarar ni era barn den dagen när de frågar var vinet kommer ifrån? Att det kommer med storken?

Svar på tråden Barn med på systembolaget