• Anonym (Kaffedraken)

    Musik till begravning

    Finns det någon som har några förslag till låtar som man kan spela på ett litet barns begravning. Jag har förlorat min lilla son efter en månad i livet. Han föddes redan i vecka 27 och var en riktig kämpe...

  • Svar på tråden Musik till begravning
  • Anonym (Kaffedraken)

    Den här låten är fantastisk,vet inte om någon annan länkat till den men jag skickar den ändå..Beklagar verkligen din djupa sorg.Stor kram



  • Anonym (Kaffedraken)

    jag beklagar och känner med dig i denna svåra stund.. när min son dog hittade jag denna fantastiska låt av Lene Marlin. vet inte om någon annan länkat den. jag kan lyssna på den hur många gånger som hellst! för mig är den alldeles speciell. hoppas du hittar en låt som blir lika speciell för dig!





    kram mamma till änglarna Mii, Wille och Melwin.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Nonninonna skrev 2009-06-17 21:33:04 följande:
    Här är länken till jag fick låna en ängel om du vill

    den är ju helt underbar....beklagar verkligen...
    kram
  • Anonym (Kaffedraken)

    Börjar med att beklaga er sorg!

    Vi hade sången "Prins Noel" på vår sons begravning. Den går att finna, som så många andra, på youtube.
    För mig och oss var det en lycka så stor, och även fast det i en av verserna sjungs att "han finns" så kände jag att den ändå kunde tala till oss.

    Kramar till er!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej
    Nån annan kanske redan föreslagit denna sång men om inte så är den underbar.
    Joch Groban, To where you are

    Den spelades på vår lilla pojkes begravning 2003


  • Anonym (Kaffedraken)
    Minimo skrev 2009-06-18 21:50:12 följande:
    Hej Nån annan kanske redan föreslagit denna sång men om inte så är den underbar. Joch Groban, To where you are Den spelades på vår lilla pojkes begravning 2003

    Den sjöng jag på min bästa väns begravning förra året då hon frontalkrkockade med en lastbil '

    Den samt Tears in heaven - Eric Clapton

    Har även sjungit Carolas- jag vill alltid älska

    Sedan vill jag ge en bamsekram och beklagar att ni fick ha honom så kort stund
  • Anonym (Kaffedraken)

    beklagar sorgen...
    Det finns en helt underbar psalm "du vet väl om att du är värdefull"

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tack snälla för alla era förslag. Ska sätta mig ner nu i helgen och lyssna på dessa sånger.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej,jag beklagar sorgen!
    Misste själv en flicka som bara blev 4 dagar i september förra året pga av streptokocker grubb B.
    Hon föddes efter 28veckor och tre dagar.
    Vi spelade tears i heaven och en åt som heter capri av colbie caillat som handlar om ett ofött barn som vilar lugnt i mammas mage..
    Jag lyssnade på den jätte mycket när jag väntade Chalise så jag tyckte den passade bra.
    Lyssna på den,den är superfin!

    Sänder en tanke till våra änglar.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vi hade introt av bröderna lejonhjärta i början och sen spelade vi låten som vi brukade spela till henne i magen och de dagarna vi var på sjukhuset ihop - Somewhere over the rainbow av israel och hur man nu stavar hans efternamn!

  • Anonym (Kaffedraken)

    glömde tilllägga att introt av bröderna lejonhjärta spelades upp via orjel och den andra låten tog vi via Cdskiva!

  • Anonym (Kaffedraken)
    Minimo skrev 2009-06-18 21:50:12 följande:
    HejNån annan kanske redan föreslagit denna sång men om inte så är den underbar.Joch Groban, To where you areDen spelades på vår lilla pojkes begravning 2003

    tipsar om samma låt, beklagar sorgen
  • Anonym (Kaffedraken)
    Emale skrev 2017-07-13 17:54:41 följande:

    "Dig som aldrig blev" med Loke.


    Här är den:

Svar på tråden Musik till begravning