• Fling

Ni som har SNIGLAR skötbord från IKEA!!

Jag sitter och kollar på detta skötbord och tycker det verkar bra! Har sett många olika ombyggnader och färger på denna så de är något jag själv vill göra.

Pimpa helt enkelt!

MEN, nu till frågan: sitter även och kollar på skötbäddar, hittar några som jag skulle kunna tänka mig. Men då är frågan om måttet på skötbädden, passar den i skötbordet? Vill inte att skötbädden skall vara för stor, så man måste pressa ner det i skötbordet..

Bredden på skötbordet är 53 cm. Funkar det att ha en sködbädd som är 49 cm då?

Vad har ni för mått på era skötbäddar, passar de bra i detta skötbord?

Dela gärna med er av erfarenheter kring detta mysterium. :)

• Svar på tråden Ni som har SNIGLAR skötbord från IKEA!!
  • Fling
    Teskedsmamman skrev 2009-06-17 21:43:17 följande:
    Vi hade en sådan där upblåsbar bädd från ikea och den passade perfekt, kanterna viker ju sig uppåt när man lägger i den så de inte slår sig på de hårda träkanterna.
    Ja, dom kollade jag även på när jag var på ikea! Men, vi har katt som jag säkerligen tror kommer ligga på skötbädden ibland. Och vill hellst inte ha denna uppblåstbara om dom skulle klösa sönder den, och det går nog inte att hålla katterna från badrummet heller.

Men tack ändå för tipset.
  • saris2008

Det gör inget om skötbädden är några cm mindre än skötbordet, däremot kan jag råda dig till att ha en skötbädd som man kan skölja av i duchen, det kommer lätt både kiss och bajs på bädden.

• Fling
    saris2008 skrev 2009-06-17 21:49:13 följande:
    Det gör inget om skötbädden är några cm mindre än skötbordet, däremot kan jag råda dig till att ha en skötbädd som man kan skölja av i duchen, det kommer lätt både kiss och bajs på bädden.
    Nej, mindre gör de inget om den är. Det är bara bra!
    Tänkte mest på om 49 cm skötbädd är lagom för skötbordet, har du en aning?

Vill gärna ha en vanlig, med mumin eller laban på. Dom kan man ju torka av och så.
  • Kiwifia

Jag har en vanlig från babyland med barbapappa som passar perfekt till skötbordet

• Ord blind
    Fling skrev 2009-06-17 21:47:44 följande:
    Ja, dom kollade jag även på när jag var på ikea! Men, vi har katt som jag säkerligen tror kommer ligga på skötbädden ibland. Och vill hellst inte ha denna uppblåstbara om dom skulle klösa sönder den, och det går nog inte att hålla katterna från badrummet heller. Men tack ändå för tipset.
    Det har jag med... Har det uppblåsbara från Ikea, eller ja just det, det var upplåsbart... Vi har häftat fast skummgummi som vaddering på kanterna, så bebis inte sparkar och slår rätt i träkanten. :)
  • Fling
    Kiwifia skrev 2009-06-17 22:00:23 följande:
    Jag har en vanlig från babyland med barbapappa som passar perfekt till skötbordet
    Hur bred är den skötbädden?

Jag har hittat några, men på vissa sidor är dom bredare än andra ställen.. skulle gärna vilja veta innan hur bred den max får vara för att passa. :)
  • Plutts mamma

Har inte just det skötbordet däremot det uppblåsbara bädden och två katter som alltid har älskat att ligga där ochh sova! Det har håll i två år, jag tror inte att dina katter har sönder den, om de inte blir väldigt irriterade och attakerar!

• Fling
    Plutts mamma skrev 2009-06-17 22:13:27 följande:
    Har inte just det skötbordet däremot det uppblåsbara bädden och två katter som alltid har älskat att ligga där ochh sova! Det har håll i två år, jag tror inte att dina katter har sönder den, om de inte blir väldigt irriterade och attakerar!
    Vilken tur du haft! :)
    Jag har 2 kissar, men en som älskar att gosa när hon sover. Klöser alltid med klorna när hon sover/myser. Så jag skulle slå vad om att hon skulle göra hål i den. Men det vet jag ju inte nu, men för säkerhetsskull vill jag helst ha en hård skötbädd.
  • Plutts mamma
    Fling skrev 2009-06-17 22:23:11 följande:
    Vilken tur du haft! :) Jag har 2 kissar, men en som älskar att gosa när hon sover. Klöser alltid med klorna när hon sover/myser. Så jag skulle slå vad om att hon skulle göra hål i den. Men det vet jag ju inte nu, men för säkerhetsskull vill jag helst ha en hård skötbädd.
    Aha, då förstår jag!
    Lycka till!
Svar på tråden Ni som har SNIGLAR skötbord från IKEA!!