• lillabebben

Semestra på Öland!

Vi sitter och planerar vad vi ska göra och kom fram till att vi aldrig varit på Öland så nu är det dags att åka dit. Var på öland är det trevligast? Vi skulle gärna cykla dagsturer och tänkte hyra cykel och cykelvagn som bebisen och hunden kan sitta i. Vill ha en lugn och skön semester och tänkte hyra stuga. Var kan det passa att åka med bebis på 6-7 månader och hund?

• Svar på tråden Semestra på Öland!
  • Tant Groda

jag tycker hela öland är fint. borgholm var nog favoriten, vi hann inte med så mycket när vi var där då vi krockade.

• sju

Eriksöre låter som ett bra alternativ för er! Där finns agility t o m! Rastgård, hundbad m m...

• Anna87

Har i alla mina år (i stort sett växt upp med husvagn semester på Öland) har vi varit på Sonjas Camping! Jätte bra enligt mig som tog med min sambo dit för 2 årsedan och han gillade det också! Ligger på norra Öland :)

Raukarna och Neptuni åkrar ligger i närheten.
    Men ni ville ju ha stuga och sådär, kan inte svara på resten. Men värt kolla upp ändå, ett tips! :)

• Fru Björn

Jag har varit på eriksöre camping 4år i rad älskar det!

Finns mycket fint att se på Öland! Åka längst upp till byxelkrok (tror ja de heter) och kolla på fyrarna/fyren, verkligen fint!

Sen djurparken så klart, lådbils landet, strutsfarmen mm

• KringlanL

Norra Öland är det bästa som finns. =)
    Runt Byerum ( västra sidan ) och Böda ( östra )

• Jloow

norra Öland helt klart. Jag tycker det känns som att vara utomlands när man kommer till böda strand. Sanden, vattnet allt. Löttorp är inte heller fel. Ligger inte långt ifrån Böda heller.. Byxelkrok är ett mysigt samhälle.. =D

• Lejra

Röstar åxå för Böda eller Byxelkrok!

• lillabebben

Hm, har kollat runt lite nu och vi är ju ganska sent ute så det är lite svårt att hitta en stuga där man dessutom får ha hund... Lundegårds camping & stugby i Köpingsvik har doch en stuga ledig. Någon som känner till det stället?

• elektra1

Öland, vad härligt. Får se om vi kommer dit i år. Beror på ekonomin.
    Har vart där förra året, och året därpå.
    Även när jag var yngre.
    Har bott på sonjas camping, och saxnäs camping. Gillade verkligen saxnäs kronocamping. Så mysigt. Och vi fick en toppen plats för husvagnen, precis vid vattnet. Mysigt att sitta vid restaurangen också på kvällen och titta ut på vattnet.

• KringlanL

Pensionat Hornsjön brukar vara hund-vänliga.. Ligger en bit från havet, ca 1km rakt ner till havet eller ca 2 km till stranden i Byrum.

• Åsa Ystad

Jag älskar norra Öland! Böda eller Sonjas camping som redan nämnts. Mina kusiner har också stuguthyrning där. Hör av dig om du vill ha länk!

• T och S

jag o sambon har hyrt en stuga privat från Blocket vid köpingsvik 100m från stranden, o dit ska vi om en vecka:o) ville ha ett lugnt boende o nära vatten:o)
    Annars hade vi tagit påb Lundergårds camping om vi inte fått tag på denna stuga.

• lillabebben

Åsa Ystad skrev 2009-07-08 16:01:59 följande:

Jag älskar norra Öland! Böda eller Sonjas camping som redan nämnts. Mina kusiner har också stuguthyrning där. Hör av dig om du vill ha länk!
    Vi har redan bokat stuga nu i Köpingsvik men ska ha Sonjas camping i åtanke nästa gång, verkar ju vara populärt.

T och S skrev 2009-07-08 16:03:07 följande:
    jag o sambon har hyrt en stuga privat från Blocket vid köpingsvik 100m från stranden, o dit ska vi om en vecka:o) ville ha ett lugnt boende o nära vatten:o) Annars hade vi tagit påb Lundergårds camping om vi inte fått tag på denna stuga.
    Skriv gärna och berätta hur det var
  • mrs holiday

Har varit på Öland tre gånger då barnen var mindre och vårt favoritställe på ön är just Köpingsvik! Stranden och vattnet är underbart där, och det finns stora campingar med mycket servicemöjligheter runt om. Dessutom är det nära till Borgholm som är så underbart mysigt, speciellt kvällstid. Noi kommer säkert att få det jättemysigt, bara vädret blir lite bättre...

• Spring Time

Jag är uppvuxen med husvagnssemsterar ner till Öland och Kalmar. Vi har alltid legat på Vita sands camping som ligger i Kalmar och har alltid haft hund med oss då. Nära att åka över till Öland. Borgholm är jätte fint och Ölands djurpark jätte kul. Så har ni inte varit dit ner så är det ett jätte bra val.

Svar på tråden Semestra på Öland!