Inlägg från: Lilloscar |Visa alla inlägg
  • Lilloscar

Någon som skriver???

vilken fantastisk tråd ! Så härligt att det är så många som skriver. Jag är en av er som älskar att skriva och som ibland inte kan somna just för att det är många ord och händelser som vill ut fr hjärnan.. Nu har jag inte skrivit på ett tag, just för att jag har varit så upptagen med min son (1a barnet) och nu är en till pojke på väg Är det fler som känner av tidspressen? Inspirationen är befintlig, dock inte tiden. Kanske blir det bättre när sonen börjar på dagis (ska jobba deltid då). Saknar att sitta framför datorn hur länge som helst utan att känna stress...

• Lilloscar

Vart kan man läsa det du har skrivit? Vore kul att ta del av era texter och kommentera dem, om ni vill alltså

mamma på vift skrev 2009-07-10 19:20:44 följande:

nu har jag äntligen skrivit om hela början, men är fortfarande inte riktigt nöjd. Men nu kan jag iaf fortsätta skriva där jag lämnade innan jag kom på att jag ville skriva om den känns skönt då jag gått och skrivit ner idéer och dialoger i snart 2 veckor.
  • Lilloscar

Den har jag inte läst, men jag kan varmt rekommendera "Om konsten att läsa och skriva" av Olof Lagercrantz, "Jag skriver, alltså är jag" av Bech-Karlsen och "Att skriva" av Stephen King.

Fru U skrev 2009-07-11 01:16:21 följande:

Har någon av er läst "skriv på" och vad tyckte ni isåfall?
  • Lilloscar

Grattis Tate, så kul för dig !

Tate skrev 2009-07-11 00:56:37 följande:
    Jisses vad du skriver ts! Ska du inte skicka in något snart? Jag skriver inte romaner. Skulle vilja men har aldrig haft känslan av att vilja fåe n historia på pränt. Jag skriver hellre om mig själv, speciellt sedan jag fick barn. Jag är kanske lite ego av mig? dock kommer min första bok ut i september. Men ingen roman, utan handlar om mitt eget förldraskap, typ
  • Lilloscar

Hej! Jag började läsa igår, är inte klar än. Vill du ha lite "respons" när jag läst klart? Vill du ha de på hemsidan "kapitel.se" eller till din inbox? Eller inte alls ?

mamma på vift skrev 2009-07-10 19:52:07 följande:

här finns lite av det jag skrivit hittills www.kapitel1.se/christina-schiller/vart-du-an...  ska lägga upp fler kapitel när jag känner att jag är nöjd med dem
  • Lilloscar

Det förstår jag. Men hur har du gjort med de andra romanerna du har skrivit? Låter du ingen närstående läsa och ge respons? Man är givetvis så olika beträffande hur öppen man är om att andra ska läsa ens texter. Och det ska man respektera
    Härligt att du är så produktiv iaf.

sofiefitness skrev 2009-07-11 00:49:13 följande:
    jag lägger tyvärr inte ut något. Jag låter ingen läsa innan jag är helt klar och nu har jag inte ens skrivit klart den. sen väntar redigering och redigering och redigering innan jag är någolunda nöjd. Få se om jag kanske lägger ut någonting senare när jag är klar. idag har jag varit väldigt produktiv, 4500 ord. Är så sugen på att skriva mer men jag måste faktiskt sova lite med. Ska bli skönt nu när mannen hhar semester, då kanske man kan skriva lite på dagarna med!
  • Lilloscar

Jag har en fråga till er alla flitiga skribenter (författare): Ven/vilka författare har ni som "idoler" eller som har inspirerat er genom tiden?

• Lilloscar

spännnade! Är det en sån genre du skriver?

• Lilloscar

Låter som en spännande berättelse
    Då har du iaf lite semester att se fram emot snart, och kanske lite ny inspiration till en ny bok
    Lycka till du med!

Ssofia skrev 2009-07-17 09:04:49 följande:
    Hej! Jag sitter också och filar på en bok. min handrlar om att resa med barn, eftersom vi gör det mycket med våra små globertrotters... Lite ideer, kul grejer vi gjort, bo utomlands, saker jag inte vill rekomendra osv. den blir inte så lång utan ca 70-100 sidor... Har ingen bra taktik när jag skriver utan skriver på alla olika kapitel samtidigt. jaust nu har jag svårt att få något gjort, jag är ensam hemma med barnen hela sommaren då min man är ute och reser med jobb själv . men om två veckor ska jag till landet då har banen både mormor och morfar och kusiner att leka med! Lycka till ni andra!
  • Lilloscar

Vad jag vet så spelar inte antal ord/sidor så stor roll- innehållet är det viktigaste. Dock bör boken vara kanske lite längre än 100 sidor Det beror också på vad det är för stort av bok, är det en handbok. en rolig bok så kanske den inte behöver vara så lång... Det är vad jag vet, men kan ha fel

jelena2 skrev 2009-07-17 08:54:11 följande:
    Nu har jag (av en slump) hittat hur man räknar ord! Hur långa böcker skriver ni egentligen? Min är ju en "biografi" och igår blev jag klar. Det kändes helt otroligt och helt fantastiskt, fast det är förstås en del kvar att pilla med. Men ändå - jag har skrivit en bok! Men så började jag fundera på om den inte är alldeles för kort. Finns det någon "önskelängd" för böcker? Förstår ni vad jag menar? Alltså, hur många sidor "bör" en bok ha för att räknas som en riktig bok?
Svar på tråden Någon som skriver???