Inlägg från: jelena2 |Visa alla inlägg
  • jelena2

Någon som skriver???

Jag håller på att skriva en bok om min barnresa som varade i 14 år innan det till slut blev tvillingar. Vet inte om det är något för ett förlag, men mina tjejer kan i alla fall läsa om hur de blev till!

När ni skriver antal sidor, menar ni A4 då? För i bokform så blir det ju många fler...

Är det någon som fått något utgivet? Hur gör man i sådana fall?

Jag har inte haft tid på länge att skriva något, men i huvudet finns många kapitel!
    Nästa vecka åker maken och barnen bort och då har jag en dejt med datorn - varje kväll! Hoppas komma en bit då...

• jelena2

Nu har jag äntligen kommit igång igen. Jag är gräsänka den här veckan så igår kväll satt jag i 2,5 timmar och skrev. Tiden går så fort! Sedan kunde jag inte somna utan låg bara och funderade på boken (och tusen andra saker).

sofiefitness - du skriver iband att du har skrivit 2000 ord. Hur vet du det? För jag tvivlar på att du sitter och räknar dem...

Ikväll sätter jag mig vid datorn igen...

• jelena2
    Tate skrev 2009-07-14 11:36:30 följande:
    jelena - lättare att låta datorn räkna dem
    Säkert en dum fråga, men hur gör man?
  • jelena2

Nu har jag (av en slump) hittat hur man räknar ord!

Hur långa böcker skriver ni egentligen? Min är ju en "biografi" och igår blev jag klar. Det kändes helt otroligt och helt fantastiskt, fast det är förstås en del kvar att pilla med. Men ändå - jag har skrivit en bok!

Men så började jag fundera på om den inte är alldeles för kort. Finns det någon "önskelängd" för böcker? Förstår ni vad jag menar? Alltså, hur många sidor "bör" en bok ha för att räknas som en riktig bok?

• jelena2
    Lilloscar skrev 2009-07-17 11:20:36 följande:
    Vad jag vet så spelar inte antal ord/sidor så stor roll- innehållet är det viktigaste. Dock bör boken vara kanske lite längre än 100 sidor Det beror också på vad det är för stort av bok, är det en handbok. en rolig bok så kanske den inte behöver vara så lång... Det är vad jag vet, men kan ha fel
    Jag läste någonstans tidigare att det skulle vara dubbelt radavstånd eller nåt.
    Eller hur var det? Jag har 36 knôkade sidor, är det lite klent då, kanske...
Svar på tråden Någon som skriver???