Inlägg från: Barba Söt |Visa alla inlägg
  • Barba Söt

Någon som skriver???

Hej!

Jag skriver också lite... ibland... eller rättare sagt jag är rätt bra på att börja... men inte lika bra på att avsluta...

• Barba Söt

enola, vad skriver du för sorts text nu?

• Barba Söt

Jag hinner ju tänka ut hela handlingen och då tröttnar jag innan jag får den ned på pränt... känner att jag inte får till det riktigt heller... mitt spåk låter så banalt och barnsligt på något sätt...

• Barba Söt

JennyL29, PRECIS så känner jag också. Att mitt språk låter banalt och barnsligt. Jag såg ett råd av Linda Skugge att man visst kunde läsa det som man vill efterlikna, bara för att man försöker skriva som sin favoritförfattare så blir man inte den författaren... och det kanske är sant... om man nu inte kopierar rakt av.

• Barba Söt

Den senaste jag har börjat skriva på skrev jag ner lite olika karaktärer allt eftersom de kommer eftersom jag vet att det blir ett antal och jag behöver komma ihåg dem...

• Barba Söt

Jag har skrivit ned en övergripande story innan en gång, men det var bara för att jag drömde så tydligt och det var en sån stark känsla... hela handlingen... så jag gick direkt upp och skrev ned allt. Det är första gången som jag gjort så.

Svar på tråden Någon som skriver???