Inlägg från: Mamma89 |Visa alla inlägg
  • Mamma89

Någon som skriver???

hej..
    har precis börjat skriva en bok.. håller på med mitt tredje kapitel.. ser att många av er här har stor erfarenhet så undrar om ni har lite tips o dela med er utav? vore väldigt tacksam.. har aldrig skrivit några "historier" på mer än 4-5 sidor innan så detta är helt nytt för mig..

• Mamma89

sofies värld: tack! en snabbis till.. hur många sidor är lagom som första bok? hade tänkt mig ca 30 kapitel o minst 10 sidor /kapitel.. alltså runt 300 sidor.. tar jag mig vatten över huvudet?

• Mamma89

såg nu när jag läste längre bak i tråden att de finns en del som skriver om vampyrer.. vilket även jag gör.. lite nyfiken på va ni skriver om.. en liten sammanfattning lixom..
    sj handlar min om en vampyr tjej som passar in i den mänskliga vardagen.. tanken e att hon ska hitta en vampyr kille o bilda familj etc etc.. men har inte kommit så långt ännu.
    lite twilight inspererad.. men började skriva på den innan jag såg filmen o läste böckerna..

• Mamma89

Sofies värld skrev 2009-09-10 22:33:54 följande:

vampyrer här med. =) fast lite annat. tänkt som en bok även för de som inte gillar fantasy.även jag fick idén innan hela vampyrgrejen tok fart här i världen, och nu hoppas jag verkligen att det finns en marknad för en bok till och att folk inte har tröttnat! fast om jag ser till mig själv så vill jag ju bara ha mer och mer!
    precis.. så ser jag också det.. får lixom inte nog.. har mer lr mindre alltid varit tokig i vampyrer o velat skriva en bok om just bvampyrer man aldrig riktigt kommit så långt.. på god väg nu så hoppas ideerna håller i sig.. o som du säger.. att de kan komma fler vampyrböcker som säljer..
Svar på tråden Någon som skriver???