Inlägg från: Sofies värld |Visa alla inlägg
  • Sofies värld

Någon som skriver???

WWS: kapa är så himla svårt, men det är ju nödvändigt ibland när man vill få texten att flyta och historien att inte stagnera. i min förra bok så kapade jag ett helt kapitel, vilket kändes lite sorgligt men definitivt nödvändigt.

har redan nu bestämt att en av huvudkaraktärerna kommer att dö i slutet. det känns såå sorgligt, men det måste hända. tyvärr...

Iseline 4 okt-06, Tor 23 mars-09
  • Sofies värld

Jag är verkligen för romantisk för mitt eget bästa. Idag har jag haft ett sånt flyt och skrivit 20 sidor och fått med en dialog som jag har väntat länge på. kan inte låta bli att gripa tag i min man och skrika: det är SÅ romantiskt! med jämna mellanrum.

Mitt liv är så långt ifrån romantiskt det kan bli, så jag lever ut mina drömmar i boken istället =)

Kul att många här verkar skriva fantasy. Själv tycker jag nästan det är pinsamt att säga vad det är jag skriver på när någon frågar. Dumt, eller hur?

• Sofies värld

Vad läser ni andra för något själva förresten?

här blir det mycket fantasy, en del deckare, kärleksromaner och liknande. Gillar även att läsa på engelska. Så mycket "fin-litteratur" blir det väl inte, men man ahr väl läst en och annan klassiker, fastb jag kan inte påstå att de har varit särskilt bra. =)

• Sofies värld

erkegris: bara lite nyfiken, vad menar du med för snälla i sina karaktärsbeskrivningar? kan vara kul att veta efetrsom jag själv skriver fantasy.

• Sofies värld

hej emmy K!

du ska ju alltid bara skicka in en kopia och inte original till förlagen, så då gör det väl ingenting om du ändrar med radavstånd och liknande? de vill ju ha det så för att lättare kunna göra anteckningar och så, och vad jag har hört så kladdar dom ibland en del i manuset. boken kommer ju inte att se ut så när den kommer ut ändå.

jag har en ny idé på en bok när jag är klar med denna! jag jobbar ju som personlig tränare med inriktning på nyblivna mammor. så jag funderar på en bok om träning från förlossningen och framåt med kosttips och liknande. alltså träning redan från början, hur man kommer igång efter 6-8 veckor och sedan gradvis gör träningen tyngre allt eftersom månaderna går. vad tror ni???

• Sofies värld

erkegris: ja, jag tycker att det saknas en bok som tar allt från början. men just nu tar den här boken all tid,så det får bli när jag är klar med den. fast då vill jag ju säkert börja med fortsättningen direkt... =)

• Sofies värld

Jag tänkte rikta in mig på just träning vid magmuskeldelning och göra klart varför man som nybliven mamma absolut inte ska göra sit ups och crunches. Jag får varje dag mail från mammor som vill ha tips på övningar som läker ihop magmuskeldelningen, så där tror jag att man har en målgrupp. och sedan att den följer en från förlossningen till att man börjar med lite lättare träning och sedan går vidare till svårare. en sådan bok har jag inte hittat någon annan stans nämligen.

och sedan vad gäller kosten, hur man kan äta när man ammar och vill gå ner i vikt långsamt och sedan kosttips för hur man ska göra för att gå ner när man har slutat amma. Jag tänkte skriva den på det sättet som jag själv kom i form på, eftersom jag vet att det funkar! och sedan med övningar som funkar att göra hemma.

Idag har jag fått skrivit ganska mycket, över tio sidor! Seda jag startade har jag hunnit till s. 358 och det är på exakt två månader. Jag är mer än nöjd, även om jag trodde att jag skulle vara klar med grovmanuset vid det här laget. Fast då trodde jag ju å andra sidan att den bara skulle bli runt 400 sidor, nu verkar den ju bli mycket längre!

• Sofies värld

Nej, den boken har jag inte sett. vet ju att det finns ett flertal sådana böcker, men inte på det sättet som jag hade tänkt mig riktigt.

emmy K: synd att du känner så, men jag förstår inte riktigt dina frågor, det där med att du hade gett ut en bok och så. IBSN-nummer vet jag inte heller vad det är. det finns en i tråden som kommer ut med en bok i höst, men jag minns inte vem det var. om du tittar bak lite i tråden så hittar du mer info.,

• Sofies värld

håller med, vad kul att du kikar in Barkbarn! Har läst en del om dig, vad kul att du också finns här på FL!

----------------------------------------------------------
    Mina två testläsare har varit ganska sega, så jag antar att det beror på att de inte har så mycket tid (deras förklaring) eller att boken inte är tillräckligt bra. Men nu har jag hittat en annan genre som jag brinner för på ett helt annat sätt, så jag tror att jag ska se den första boken som den första misslyckade pannkakan och satsa på denna! Trodde ju som sagt inte på den själv till 100%, så hur ska jag räkna med att andra ska kunna göra det?

men jag är stolt över att jag lyckades färdigställa den, bara det att man kunde! och nu brinner jag ju förliv och lust för den här boken som bara skriver sig själv!

• Sofies värld

oj, jag har aldrig ens hört om förlag som skulle ta betalt! det känns ju verkligen inte som om de skulle tro på ens idé i så fall!

Svar på tråden Någon som skriver???