Jag tänkte rikta in mig på just träning vid magmuskeldelning och göra klart varför man som nybliven mamma absolut inte ska göra sit ups och crunches. Jag får varje dag mail från mammor som vill ha tips på övningar som läker ihop magmuskeldelningen, så där tror jag att man har en målgrupp. och sedan att den följer en från förlossningen till att man börjar med lite lättare träning och sedan går vidare till svårare. en sådan bok har jag inte hittat någon annan stans nämligen.
och sedan vad gäller kosten, hur man kan äta när man ammar och vill gå ner i vikt långsamt och sedan kosttips för hur man ska göra för att gå ner när man har slutat amma. Jag tänkte skriva den på det sättet som jag själv kom i form på, eftersom jag vet att det funkar! och sedan med övningar som funkar att göra hemma.
Idag har jag fått skrivit ganska mycket, över tio sidor! Seda jag startade har jag hunnit till s. 358 och det är på exakt två månader. Jag är mer än nöjd, även om jag trodde att jag skulle vara klar med grovmanuset vid det här laget. Fast då trodde jag ju å andra sidan att den bara skulle bli runt 400 sidor, nu verkar den ju bli mycket längre!