• Irre22

När börjar magen synas med andra barnet?

Är lite nyfiken på om den syns fortare med andra barnet än med första??

Skriv gärna och berätta hur ni hade det...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-18 12:48
    Ja jag hoppas det syns tidigare...så mysigt i början ju!
    Men man ska väl inte ta ut nåt i förskott..är ju bara i vecka 5...=D

• Svar på tråden När börjar magen synas med andra barnet?
  • KringlanL

för mig gick det helt klart snabbare, men min första dotter var bara ca 6 månader när jag blev gravid igen så man var ju fortfarande lite klen i kroppen... =)
    Med 1an runt v. 25 och med andra runt v. 18.. =)

• viseversa

kolla i mitt galleri under starka bilder. Där har jag en magbild i v 18 med andra barnet och det syns VERKLIGEN att jag är gravid. men ändå envisades vi med att inte berätta förns efter rutin ul i v 19. Men alla somträffat mig visste iallafall. Inte så konstigt med tanke på hur tydligt det syntes.

• Lever i väntan

Ja för mig började magen komma redan i v. 7
    Kanske för att jag tycker det är så mysigt med magen så jag försökr aldrig gömma den. Men visst syntes den tidigare.

Är nu i v. 33 och magen har samma storlek som med första barnet.

♥ ♥ Stolt mamma till lilla JACK BIRDIE JUNIOR 070717 ♥ ♥
  • Desmonda

Började synas ungefär samtidigt, runt v 20 ungefär. Annars har magen faktiskt varit mindre den här gången, först nu på slutet har jag samma sf-mått som med ettan... Är i v 39 nu. =)

• guldplutt

absolut mkt tidigare än första gången. jag berättade på jobbet i slutet av vecka 14, så så länge lyckades jag iaf dölja ngt, även om jag själv tyckte att det syntes på kvällarna med tajta kläder eller utan kläder. sen går det mkt fortare också. jag är nu i v 22 och känner mig jättestor redan!

• Peanut

Är nu i vecka 10 och jag tycker att det syns ganska tydligt, kan inte knäppa mina jeans osv... Men ska försöka hålla det hemligt tills vi har gjort nupp-testet.

Neah 20070911
  • 2 ska bli 3 är nu 4

Min pres bild är från V15.. folk började fråga mig redan i V10. Fick väldigt stor mage väldigt snabb. hade jätte svullna tarmar. tack och lov har det blivit bättre.

• 08Mars

Började synas i v8 o nu i v9 så har jag n tydlig mage, svår att dölja.

Med första kom väl magen i v12 el så tror jag

• JajaR

tycker det börjar synas nu, vecka 8 jättejobbigt, så tidigt, så jag döljer så bra jag kan!

• TeIubesc

Med första syntes de inte förrens efter vecka 24 och nu kom den väl i vecka 22 kanske. Kan lägga in bild med andra barnet runt veckan de syntes

• cid

Jag svullnade upp väldigt fort med andra barnet. Har bilder i galleriet om du vill kika. Det bilderna som ligger längst upp är från denna graviditet, du får scrolla ner lite.

• Helstsyskonnu

Oj, blir lite orolig när jag läser om hur tidigt ni fått mage. Är i vecka 9 (10 på tisdag) och det syns ingenting alls! Men bm sa att det kunde bero på att jag är ganska vältränad och att musklerna håller in magen. Hoppas det så att det inte är så att det inte finns något litet liv därinne. Men jag såg ett hjärta ticka för tre veckor sedan och imorgon är nästa koll, så jag får snart veta.

• Ruggugglan

Är i v. 10 +4 och börjar känna av att magen blivit större. En arbetskamrat till mig kommenterade i veckan att magen har börjat synas. Men hon träffar mig i stort sett varje dag så hon vet ju om det blir skillnad. Jag själv tycker inte att det syns så mkt. Men det känns.
    Väntar andra barnet.

BF 19 januari.
  • edit o
    Helstsyskonnu skrev 2009-06-28 20:08:41 följande:
    Oj, blir lite orolig när jag läser om hur tidigt ni fått mage. Är i vecka 9 (10 på tisdag) och det syns ingenting alls! Men bm sa att det kunde bero på att jag är ganska vältränad och att musklerna håller in magen. Hoppas det så att det inte är så att det inte finns något litet liv därinne. Men jag såg ett hjärta ticka för tre veckor sedan och imorgon är nästa koll, så jag får snart veta.
    om man är tränad syns det inte alls så fort.... var glad att du har en vältränad kropp =)
Svar på tråden När börjar magen synas med andra barnet?