• Anonym

Mollusker i underlivet. PANIK!!!

Har drabbats av mollusker i underlivet tror jag. En foll av igar tack a lov.

Nu undrar jag; nar man blir smittad far man t ex 10 stycken vid smittotillfallet som sedan har sin gilla gang eller kan man fa sag 10 stycken som sedan nar de "mognar" och faller av smittar en med fler sa att man plotsligt har 20?

Forstar ni vad jag menar? Alltsa sag att jag smittas i maj och upptacker dem i augusti, har alla kommit fram da eller kan jag fa fler senare? Kan originalen smitta med fler vid ett senare tillfalle, sag i september? Hur lange tar det innan man upptacker dem overhuvudtaget i normala fall?

Eftersom att en foll av, kan jag anda ha fler som inte kommit fram annu? Jag maste ju ha blivit smittad vid ett och samma tillfalle menar jag. Nar kan man andas ut och veta att det inte kommer flera? (Det ar ju sa ackligt! Och ont gor det ocksa.)

Det verkar som om jag bara hade en, kan inte upptacka nagra fler med ogat eller fingrarna, men jag ar orolig att det ar fler pa gang. Hur vet man?

Hoppas ni forstar vad jag vill fraga. Jag vet att det blev lite rorigt. Tacksam for all hjalp!

P.S sokte pa internet men vill garna ha svar fran nagon som kan det har eller har haft det sjalv och kan forklara lite battre.

• Svar på tråden Mollusker i underlivet. PANIK!!!
  • Nyfiken gul

Mollusker??

Du menar inte möjligen kondylom-vårtor??

Mollusker är såna där vita små prickar som nyfödda bebisar brukar ha i ansiktet.....

• lillan77

Hmm vet inte riktigt va du menar så jag kan inte svara...Har aldrig hört talas om mollusker men jag puffar åt dig ifallnån annan vet

• Vem vet

Jag trodde att det bara var barn som fick mollusker...???

• Marie med två barn

Jag har haft mollusker på skinkorna (fick dem som vuxen). Från att första kom till att den sista föll av tog ca 2 år. Och jag fick nya hela tiden. Tyvärr!

• Anonym

Man kan få mollusker som vuxen med..

• discodivan

torde väl mer vara kondylom, om du blivit smittad av ngn o de sitter i underlivet

• Anonym

Tack ni som engagerat er.

Men kondylom-vartor faller val inte av av sig sjalv? De kraver val medicin? Darfor tror jag att det ar mollusker, for den foll ju av pa eget bevag. Men om nagon kan bekrafta detta sa vore det bra.

Ar det en konssjukdom eller kan man fa mollusker bara sadar? Laste att man kan fa det att dela handduk men det har jag inte gjort savitt jag kommer ihag.

Och eftersom att jag fick mollusker nu hade jag det inte som barn alltsa?

Blir jatteledsen om det ar som ni sager att det kan komma fler och fler under flera ar.

• Anonym

Ar lite frack och puffar en gang innan jag loggar ur.

• Marie med två barn

Mollusker är tydligen en slags vårtor. Det är ingen könssjukdom utan kan sätta sig varsomhelst på kroppen. Precis som vårtor så är de smittsamma och smittar mest när de är inflammerade (innan de ramlar av). Så de kan alltså smitta via en handduk.

• Anonym (Molusk)

Jag har precis fått veta att kag har molusker, mina sitter på insidan av låret, skinkan och ut på lårets framsida.

Frumktansvärt äckligt och jag skäms otorligt mycket över det, därför vill jag vara anonym.

Jag fick remiss för att skrapa bort dem då jag absolut inte kan tänka mig att vänta flera år för att bli av med dem.

Tyvärr hann jag smitta min man eftersom jag inte visste att de var smittsmma, läkaren "glömde" att upplysa mig om den lilla detaljen.

Molusker kommer av ett virus kallat pox virus och är vanligast hos barn, men man kan även få det som vuxen.

Det ända positiva med dem är att har man en gång haft det så kan man inte få dem igen!

Svar på tråden Mollusker i underlivet. PANIK!!!