Varför spindlar i handfatet??
vaaarför spindlar i handfatet??är det samlingsplats för dom??? grrrrr
hatar dom!! och så sitter dom överraskande i handfatet.....kommer dom från avloppet?????
vaaarför spindlar i handfatet??är det samlingsplats för dom??? grrrrr
hatar dom!! och så sitter dom överraskande i handfatet.....kommer dom från avloppet?????
Det är nog ingen idé att ringa anticimex för det. Det är inga skadedjur och de förstör inget.
Bor ni i hus eller lägenhet?
Fast jag kom att tänka på att om ni har väldiga problem med mängder av spindlar så skadar det ju inte att ringa anticimex.
Här är några tips från deras hemsida:
Se till att byggnaden är i gott tillstånd. Täta sprickor och springor, där spindlar kan ha sitt tillhåll.
Klipp tillbaka all vegetation som är i kontakt med byggnaden.
Utomhusbelysning i anslutning till ingångar/fönster bör ha gult ljus.
Avlägsna skräp (kartonger, papper, ved m.m.).
Håll gräs kort (7,5mm eller kortare).
Avlägsna regelbundet spindlar, spindelnät och äggkorgar med hjälp av dammsugare. Tillslut och kasta dammsugarpåsen efter varje rengöringstillfälle.
www.anticimex.se/default.asp
huu....hatar spindlar för allt i världen...bor i lägenhet nu,men ska flytta till hus om 1.5 månad...får väl gå i terapi..för dom stooora husspindlarna pallar jag inte...de mindre ok..men nää,,inga stoooora....
har inga mängder nu,men 2 på kort tid är määängder...
(för mej)
Men använd hårspray så dör de, sen sköljer du bara ner dem.
Vid spindlar går min gräns för att vara djurvänlig. *ryser*
Radar funkar också, men alla kanske inte gillar så starka medel ;)
Jag har dem hundra gånger hellre i handfatet än krypandes överallt.
*ryser*
Usch! Hatar spindlar.
Samlingsplatsen i vårt hus är inte handfatet, utan badkaret.
Skriker för allt lungorna är värda då de kravlar omkring där.
Köp radar i massor och spreja de små/stora asen
Var glad! Spindlar trivs inte i hus som är det minsta mögelangripna (har jag läst)
ska köpa massa gula lampor till huset.....
hårsprej biter inte på monster....tro mej...knappt radar heller........
Har periodvis spindelproblem i badrummen, de finns/fanns överallt *rys* men kom på vart de kom ifrån..... ventilationen på väggen... så nu sitter det gladpack + tejp där och att det blir väldigt varmt och immigt efter duschen det tar jag med glädje ![]()