icka76 skrev 2009-08-14 22:23:01 följande:
Andersson: För mig har de varierat varje cykel. Jag har vid de 7 kurer som fungerat haft äl mellan dag 15-23 jag har en lutealfas på 16-17 dagar så mina cykler har altså varierat mellan 31-40 dagar. Jag kan aldrig räkna ut BIM förens jag vet att jag haft äl.
Tack för svaret.
Det konstiga är att första kuren med pergo fick jag gå till läkaren som gjorde vu dag 13. Han konstaterade att jag hade fått två ägg som skulle ge ÄL dag 15. Min cykel den månaden blev 34 (den brukar vara 35). (Självklart (?) fick jag inget plus.)
Nu är jag på andra kuren pergo, körde med ÄL-stickor under den perioden som det stod i beskrivningen att man skulle göra om man hade en cykel på 35 dagar. Ingen av stickorna gav utslag. (Visst, om man kisade och vinklade stickan i ljuset så kunde man med mkt god vilja se aningens. Men så ska man inte behöva göra.) Men vi körde på ändå. Dag 35 tog jag ett gravtest och fick negativt. Nu är det dag 39 och mensen verkar inte vilja komma. Har hört nåt om att om man har en cykel på 40 dagar så har man med stor sannolikhet inte haft ägglossning. Men eftersom jag äter pergo så borde ju inte det vara realistiskt just nu. Eller?
Har läst nånstans om att man kan ha låga hormonhalter och att det är därför ÄL-stickor inte ger utslag fastän man har ägglossning. Men å andra sidan så testade läkaren mig på allt sånt där innan jag fick pergo och sa att allt såg normalt ut.
Usch... jag kanske bara är nervig. Vågar inte hoppas på att jag är gravid utan vill bara få min mens så jag kan få ringa fertilitetskliniken och be dom sätta mig på väntelistan för IVF (det var vad de sa när jag började med pergo. "kör över sommaren, funkar inte det så blir det IVF till hösten") För hoppas jag på att jag är gravid nu så blir jag så ledsen när jag väl inser att jag inte är det.