Pergopinglorna del 18
Glad midsommar alla pergopinglor! Hoppas sommaren kommer med många plus.
Glad midsommar alla pergopinglor! Hoppas sommaren kommer med många plus.
Angående akupunktur så började jag med det i september förra året, innan dess hade jag inte alls svarat på pergotime trots ökad dos och tillägg av Metformin. Gick en gång i veckan och redan på första kuren med dubbeldos pergo efter det så fick jag ÄL om än sent. Efter lite tillägg av diverse örtmediciner och fortsatt akupunkturbehandling och även behandling av låsningar i bäckenet blev det tillslut en bebis. Hon som jag går hos sa att låsningar i bäckenet kan göra att det svullnar kring äggstockar och sånt och att cirkulationen där då blir sämre. Har fortsatt gå men lite mer sällan nu då jag är gravid och har än så länge mått jätte bra, inga krämpor alls att tala om.
Sök på nätet om akupunktur i staden där du bor....jag ringde sen och frågade om hon kunde hjälpa mig med våra problem att få barn. Endel kan ju vara mer inriktade på idrottsskador eller allergier.
Hon som jag gått till behandlar även "oss som försöker själva"....och det var ok att jag åt pergo och metformin samtidigt, jag har ju ytterst sällan egen ÄL, så det kanske är annorlunda för dig som har det. Har ofta blivit väldigt imponerad av henne...hon känner alltid på pulsen innan hon sätter nålarna, och en gång sa hon att nu känns det som om du kommer att få ÄL när som helst, och mkt riktigt ett par dagar senare hade jag det. Jag går privat, det kostar 350:/gång och med rabattkort får man var sjätte behandling gratis.
Andersson74 - Då borde du ha BIM c:a dag 29, lutealfasen är för de flesta 14 dagar, men det kan ju också variera....
070706 - Det verkar ju konstigt att du ska ta dubbeldos om du får ÄL av enkeldos....chansen ökar ju inte att man blir gravid för att man ökar dosen då man får ÄL på lägre dos....risken att bli överstimulerad ökar däremot. Får du inte ta nåt blodprov för att bekräfta att du haft ÄL?
Knasten - Jag tror att det är bra att få en mens innan en ny pergokur påbörjas, då är slemhinnan ny och fräsch för att kunna ta emot ett befruktat ägg.
Grattis LBS! Angående VUL så är det väldigt olika i olika landsting. Jag bor i Västerbotten och där får i stort sett ingen komma för att göra tidiga VUL, det är en besparingsåtgärd. Blev jätte besviken då vi blev nekade men vi kontaktade då IVF-kliniken privat och fick komma dit och betala 500:- istf 300:- som det kostar inom landstinget. Var iaf en stor lättnad att få se att det verkligen fanns ett litet embryo med ett hjärta som slog där inne.
Ny temptråd: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html
TS kanske vill lägga till den här med!
tiamant - För mig fungerade inte dubbel och först inte trippel heller, men efter tillägg av Metformin fungerad till sist trippeldos och jag fick ÄL på två kurer i rad i npgorlunda normal tid (dag 18-19). Av totalt åtta pregokurer i olika doser fick jag ÄL på 3....och tredje gången gillt blev det en bebis!
Grattis taniko!
Hej!
Vill TS lägga till en ny länk för plustråden, har äntligen fått tummen ur och skapat en ny. Hoppas på att få se er alla där inom kort!
Ny plustråd: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html
Kram
Grattis linis! Och grattis även till dig tredjejuli (vet ej om jag sagt det förrut). Ni är jätte välkomna över till plus tråden när ni känner er redo....vi behöver lite påfyllning där och hoppas självklart på att få se fler av er pinglor där framöver med!
www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html