• tiamant

Pergopinglorna del 18

Jahapp, då vart man en pergopingla igen! Har redan knaprat två dubbelkurer i våras som inte ledde till äl, så jag fick testa sprutor. Jag svarade dock för bra på sprutorna så nu vart jag satt på pergo igen. Jag hoppashoppashoppas att pergon nu ska bita! Så jag hakar på er här...

• tiamant

xxJessikaxx, tackar! Ja, det är för dumt...

• tiamant
    Vårflickan84 skrev 2009-08-11 08:34:35 följande:
    vad är det för sprutor??
    Puregonsprutor som man injicerar själv. Det är nästa steg om inte pergotime biter. Men det är betydligt bökigare att hitta rätt dos och så blir man mycket enklare "överstimulerad" (eller rättare sagt man utvecklar så många blåsor att läkaren avbryter behandlingen).
  • tiamant

Hjälp mig tjejer! Någon pingla här inne där dubbel dos inte räckt men där trippel dos gjort susen? Vill få lite hopp om att min trippelkur kan få till en ÄL.

• tiamant

Love is everything: Jag fick en väldigt låg dos, 50ml, och jag reagerade med att producera ca 10 äggblåsor. Då vart jag satt på provera igen som tydligen hindrar fortsatt utveckling och så att jag kan börja på ny kula igen. Svarar du på pergotimet och får ÄL? I så fall är det nog en väldigt låg dos som gäller för dig också. (Fast jag är ju inte läkare och kan gissa helt galet). Men nu ska jag få trippel dos pergo, har bara ätit dubbel tidigare, min läkare ville se om jag reagerar på det eftersom min reaktion var så stor på puregonet, det var inte väntat. Det är så meckigt att hitta rätt dos med puregonet och då kan det bli så att man får åka in på massa vul för att se utvecklingen. Om inte pergot biter den här gången så blir det puregon igen för hela slanten, fast en ännu lägre dos. Fast det är superlätt att ta sprutorna och känns inte alls. Det är riktigt kul att mecka med.

Vårflicka84: Alltid spottings och många med mig!

• tiamant

Vårflickan 84: Hmmm, nu blir jag osäker och jag verkligen vet vad spottings är. Det är väl när man får lite brunaktig typ flytning... Jag får det alltid innan mensen och sedan kan jag få det mitt i cykeln, men inte alltid. Men varje gång jag har varit gravid har jag fått det, för då har jag varit så nojjig att jag ska få mensen...

• tiamant

Hihi, inte lätt att veta. Men det är ju vanligt med små blodfläckar ett tag innan mens. Jag brukar få det typ 2-3dgr innan mens. Säkert inga problem.

• tiamant
    NoahLeah skrev 2009-08-16 16:06:54 följande:
    Det blev ett plus!!!! Testade med RFSU-test imorse och det var ett svagt streck så vi åkte och inhandlade ett Clearblue digital och det tog mindre än en minut så stod det gravid, och det var ju inte ens morgonurinen!!!!!
    Stort GRATTIS! Vad härligt med gravidbaciller i tråden!
Svar på tråden Pergopinglorna del 18