• Bebissjuk89

Lämna in oanvända förlovningsringar och få pengar tillbaka?

Hej. Jag och killen beställe ringar som vi hade prövat ut, men när vi fick dom var min för stor så vi la undan dom och köpte andra tillfälliga sålänge. Och nu funderar vi på om det går att lämna in dom ringarna och få pengar tillbaka?
    Köpte dom på guldfynd. Dom är graverade som synd är. Annars hade ju tradera varit ett sätt att få sålt dom.
    Nån som vet något om hur det går att göra/hur det går till??

• Svar på tråden Lämna in oanvända förlovningsringar och få pengar tillbaka?
  • livsmedel

tror inte att de går att lämna tillbaka om de är graverade. Varför slog de inte in ringen på en gång när den var för stor? de gjorde dem med min sambos ring.

• Fannypack

Ring till butiken och fråga! Jag tror inte att de köper tillbaka graverade ringar, generellt, dock. De kan ju inte heller sälja dem vidare.

• Miffomorsan

Tror inte att en guldaffär tar tillbaka ringar som är graverade, de är ju begagnade då. Men ni kan ju sälja det som guld, dvs få betalt/gram hos en guldsmed.

• Lundby87

nä men kanske ni kan smälta ner dem till något annat eller att ni säljer in guldet.

• Bebissjuk89

Okej. Problemet är bara att det är silver, så att gå till en guldsmed går väl inte.
    Känns bara så bortkastat med 2 tusen spänn på något vi aldrig kommer använda.

• Ulf Harrys Farsa
    Bebissjuk89 skrev 2009-06-18 18:43:50 följande:
    Okej. Problemet är bara att det är silver, så att gå till en guldsmed går väl inte. Känns bara så bortkastat med 2 tusen spänn på något vi aldrig kommer använda.
    Silver går också att smälta
  • Bebissjuk89

Vart kan man göra det då isåfall??

• Julienne

Är alla ringar ni handlade graverade? Jag menar, om de "nya" ringarna inte är det kanske ni kan lämna tillbaka dem och be en guldsmed justera storleken på den första ringen som är graverad?

• Bebissjuk89

Nej bara dom vi köpte på guldfynd. De tillfälliga ringarna köpte vi på tradera, dom var bara gulddoppade och guldfärgen lossnade direkt!

• Bebissjuk89

Så dom är ju helt värdelösa

Svar på tråden Lämna in oanvända förlovningsringar och få pengar tillbaka?