• andratider

    Bestämt dig för surrogat mamma?

    Vi har som par utömt alla andra möjligheter och därför startar jag en tråd om det finns fler som vi? som har bestämt sig för en surrogat mamma.

    Kan vi stödja varandra på vägen? Ge varandra råd och peppa varandra? Jag hoppas det finns fler som bestämt sig för denna väg. Skriv här i denna tråden isf.

    Obs, jag startar inte denna tråden som en diskussionstråd om etik och moral i ämnet. Tanken är att vi som är i samma sits ska kunna stödja varandra på vägen.

  • Svar på tråden Bestämt dig för surrogat mamma?
  • Beachlinis

    HoppetKärleken: Vi har tidigare skickat in en intresseanmälan till Cirlce Surrogacy, så de kontaktade oss och frågade om vi ville komma på en konsultation när de skulle komma till Stockholm 20 maj. De var i Sthlm förra året och höll ett seminarium som finns på youtube, kolla in länkarna:









    De kommer säkert nästa år också. De har förmedlat 10 barn till Sverige redan och fler är på gång.

    Vi har tidigare funderat mycket på Indien, Ukraina och Ryssland men det verkar för osäkert juridisk. Jag vet en kvinna som nyligen kommit hem med ett barn från Ryssland, men hon har haft mycket strul med myndigheterna. Kolla in hennes hemsida:

    www.surrogatbarn.dinstudio.se/

    Såvitt jag förstår är det mycket säkrare juridisk när man kommer med ett surrogatbarn från USA, som har inarbetade lagliga system för det här.

  • isisisis

    Hej.
    Tänkte bara tala om att ni inte är ensamma.
    Igår när jag var på VUL(gravid genom ÄD) så berättade min gynläkare att hon hade en bekant som precis skrivit in sig på en klinik i INdien.

    Likaså har jag en annan väninna som är på G .
    De har varit på besök vet jag.

    Igår på Nyhetsmorgon hade de ett reportage med en man och sitt barn i studion.
    Han var gay hans man och han hade annonserat på ett surrogatforum.
    De hade fått kontakt med en mamma som var "Gravidjunkie",dvs hon älskade att vara gravid,så hon hjälpte dem gratis.

    Det går säkert att kolla på programmet i efterhand.

    De skulle lägga informationsblad på Pridefestivalen i Stockholm i något informationstält

    Lycka till allihop.

  • HoppetKärleken

    Grattis Isisisis till graviditeten verkligen roligt att se när "vi hopplösa fall" lyckas, grattis igen!

    Fattar bara inte hur man har råd att använda sig av surrugat i USA om jag inte läser informationen fel på deras hemsida alltså Cirlce surrogacy så kostar det ca 750 000 kr allt som allt...hur får man råd samtidigt känns det säkrare rent juridiskt att göra det via USA...

    Gud va jag vill göra detta!

  • isisisis
    HoppetKärleken skrev 2009-07-25 14:37:38 följande:
    Grattis Isisisis till graviditeten verkligen roligt att se när "vi hopplösa fall" lyckas, grattis igen! Fattar bara inte hur man har råd att använda sig av surrugat i USA om jag inte läser informationen fel på deras hemsida alltså Cirlce surrogacy så kostar det ca 750 000 kr allt som allt...hur får man råd samtidigt känns det säkrare rent juridiskt att göra det via USA... Gud va jag vill göra detta!
    Tack så mycket.
  • isisisis
    HoppetKärleken skrev 2009-07-25 14:37:38 följande:
    Grattis Isisisis till graviditeten verkligen roligt att se när "vi hopplösa fall" lyckas, grattis igen! Fattar bara inte hur man har råd att använda sig av surrugat i USA om jag inte läser informationen fel på deras hemsida alltså Cirlce surrogacy så kostar det ca 750 000 kr allt som allt...hur får man råd samtidigt känns det säkrare rent juridiskt att göra det via USA... Gud va jag vill göra detta!
    Tack så mycket.
  • Beachlinis

    Nu har jag börjat överväga Ryssland lite igen efter att ha haft kontakt med en tjej som fått surrogatbarn därifrån. Där kostar det "bara" ca 40000 EUR...

  • HoppetKärleken

    Beachlinis:Hur kommer du i kontakt med personer som använt sig av surrogat och lyckats hela vägen? Har du tänkt använda dig av egna ägg och din mans spermier eller?

  • Beachlinis

    Jag har kommit i kontakt med de flesta via Föreningen för Surrogatmödraskap, FFS , där jag även är medlem. Kolla in www.surrogat.nu så finns det massor av par som överväger surrogatmamma.

    Tjejen som har varit i Ryssland har en hemsida: www.surrogatbarn.dinstudio.se/

    Ja,vi har tänkt använda mina ägg och min mans spermier. Vi har ju redan en biologisk son, så vi vet att det inte är något fel på våra ägg/spermier.

  • Prima facie

    Vad glad jag blev när jag gick in på familjeliv idag och hittade denna tråden. Har letat efter en sån här tråd. Jag och min sambo funderar också på att använda oss av surrugat. Jag fick cancer och var tvungen att operera bort min livmoder, men mina äggstockar finns kvar.

    Själv har jag sökt lite information. I Ukraina är det inte så dyrt, tror inte det var mer än 300 000 kr. Men jag läste om en familj som fått problem när de skulle hem till Sverige och inte blev insläppta med deras bebis. Sånt är man sååå rädd för.

    En kompis till mig vet en tjej som strax skall till Indien för att använda sig av en surrugatmamma. Jag ska höra vad hon betalar.

    Känns såååå skönt att man inte är ensam. Jag är sååå trött på alla som skall komma med kommentarer som man inte vill höra.

  • HoppetKärleken

    Ja tänk om det ändå vore lagligt i sverige, vilken lättnad det skulle vara...

    Får mer än gärna skriva och berätta hur det går för din vän som ska till Indien och vad hon får betala.

  • never

    Hej jag måste få skriva här, jag har funderat mycket på surrogat, men mannen är inte så förtjust, sen har vi inte råd, vi har lagt ner så mycket pengar på ivf så mannen har börjat tröttnat. Min svägerska vill ställa upp så det känns skönt, och jag har 4 ägg i frysen, skulle så gärna vilja skicka äggen ta med svägerskan och testa. Fast jag kommer ju aldrig då blli laglig mamma i Sverige. JAg vill gärna testa, jag har kontaktat många kliniker utomlads redan. Det jobbiga är väll att jag måste göra allt själv eftersom mannen inte riktigt vill.

    JAg tittade på indien runt 300 000kr, och då står man som mamma på papprena så det är verkar bra.

    JA skriv mer om detta ämne det är så viktigt.

    kram

  • HoppetKärleken

    Ja tänk om man hade kunnat spå in i framtiden då hade jag och mannen aldrig spenderat så mycket pengar på IVF utan lagt dessa på en surrogat istället. Att det ska vara så orättvist livet. Men vi får inte sluta hoppas och ge upp, utan kämpa och hjälpas åt att finna information som kan vara viktig och på så sätt hjälpa varandra...
    Endag är det allas vår tur, jag måste tänka så...

    Så många varma kramar från mig!

  • tindra10

    Tänk om detta varit lagligt i Sverige. Jag har alltid sagt att jag velat bli surrogatmamma. Jag har (läs hade) lätt för att bli med barn och superlätta förlossningar.

  • surrogatbarn

    Hej. Har också startat en tråd om surrogatbarn här. Se Surrogatbarn=kärleksbarn. Det är jag som är tjejen som varit i Ryssland och gjort detta med min man. Kom hem 22/5-09 Som sagt läs min hemsida surrogatbarn.dinstudio.se Där ger jag också tips och råd vad ni bör tänka på. Ett stort råd är dock, att man i Sverige icke blir laglig moder även om du står på födelsebeviset! MVH Ewa-Leena. PS Min e-mail står där också om ni vill ställa personliga frågor. Det är par som jag varit i kontakt med via meil och hemsidan, som ska göra detta nu på "vår" firma i Ryssland. Jättekul att jag kan slussa vidare.

  • HoppetKärleken

    Gud så roligt att du kikade in här, det känns ju mycket verkligare när man ser att det facktiskt finns de som lyckats! Tack för att du skrev några rader, jag har läst på din hemsida massor med bra info. Återkommer säkert via mail om det går bra. I höst ska vi ta tag i detta på allvar. Vi är så sugna, ska bara gifta oss först
    Kram

  • Spamalot

    Hejsan alla glada och ledsna,

    För två år sedan startade vi vår sista resa i strävan efter ett barn. Vi har nu en son som är ett år gammal det är precis så underbart som man kan tänka sig. Ge inte upp! Ni kan klara det. Enda felet om ni känner att det enda ni vill ha här i livet är en familj och ett barn - det är att ge upp. Alla sorger o bekymmer på vägen (8 år för oss) rinner av en när bebisen är här. Jag vill inte skriva var vi har gjort vår surrogattresa. Alla som tycker det är usch o fy med surrogat - Jaaaa usch o fy på er med vi har vår familj o vår lycka och behöver inte uscha o fya på någon annan än ? nä orkar inte.

    Kram till alla

Svar på tråden Bestämt dig för surrogat mamma?