Gravid och ingen energi...
Hej.
Jag är gravid i vecka 23. Har studerat under vårterminen är nu arbetslös och går hemma. Har aldrig varit arbetslös innan, har alltid jobbat hårt och mycket. Min pojkvän är iväg och arbetar på annan ort under vardagarna och vi ses bara på helger. Denna helgen måste han arbeta, så vi ses inte förrän i mitten av nästa vecka. Jag är ensam mycket och känner mig ledsen ofta, men gör mitt bästa för att få mig själv att må bra. Jag försöker att ha något inbokat i kalendern varje dag. Om det så bara är en timmes aktivitet av något slag... fika med en kompis, pedikyr eller en tvätttid, det hjälper det mig att hålla mig uppe.
Jag har lågt blodtryck, känner att jag har väldigt låg energinivå, och blir trött snabbt. Detta gör mig i sin tur ännu mer nedstämd, att jag inte orkar hålla igång.
Ikväll var jag bjuden på födelsedagskalas hos en av mina bästa väninnor och hade sett fram emot att gå. Present och allt inhandlat. Men vetskapen om att det tar nästa 2 timmar att ta sig hem till väninnan, samt att festen började först klockan 8 gjorde att jag kände mig lite illa till mods. Tanken på att sitta på ett tåg så länge fram och tillbaka och bara kunna stanna på festen i 1-2 timmar.. Jag kände mig trött redan klockan 4 idag. Ovanpå det har jag varit dålig i magen idag. Så jag bestämde mig för att inte åka dit.
Detta resulterar i att jag känner mig ännu mer ensam och nere. Ringer till min pojkvän och gråter och känner mig så negativ och jobbig... Han är underbar. Men gud vad jag är trött på mig själv..