• Anonym (Sugen)

Ni som lånat till bröstförstoring!!

Jag undrar vart ni har lånat, hur mycket och vad ni betalade i månaden..
    Sen undrar jag också om försäkringar inför en operation.. vad ska man ha?

Tacksam om någon kunde svara! :)

• Svar på tråden Ni som lånat till bröstförstoring!!
  • Anonym

Jag tycker att det är fel att låna till konsumtion. Spara ihop pengar till operationen och gör den när du har fått ihop summan!

Jag vet att det inte var frågeställningen, men tänk dig för innan du tar ett onödigt komsumtionslån!

• Anonym (Sugen)

Starta en tråd om onödiga konsumtionslån då ;)

• Anonym

måste du ta ett lån har du juh inte råd med större bröst..
    tänk om nåt blir galet då har du kastat pengarna i sjön o detssutom inte ens dina egna pengar..

• logg81

En i min umgängeskrets tog ett facklån till sina bröst. Hon tjänar relativt bra så jag tror att hon var av med lånet på ett år.

Allt beror ju på vart du lånar, vilken ränta och amorteringstid du har.

Den här tjejen fick problem med sina ärr efter men det stod kliniken för så hon fick göra om ärroperationen utan att betala själv....

Samla så mycket information du bara kan innan och rådfråga massor på kliniken...

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • Miffomorsan
    Anonym skrev 2009-06-20 10:29:35 följande:
    måste du ta ett lån har du juh inte råd med större bröst.. tänk om nåt blir galet då har du kastat pengarna i sjön o detssutom inte ens dina egna pengar..
    Det var ju inte det TS frågade om... Allt handlar ju om prioriteringar - vissa tar lån för att köpa bil, hus eller annat och såna köp kan ju gå galet det med så man står där med ett lån på ingenting...

TS - har du testat söka i gamla trådar, det kan ge vettigare svar än dessa från alla präktiga anonyma personer på FL.
  • Anonym (Sugen)

Är det samma sak som att: Måste man ta lån till ett hus, så har man inte råd med ett hus??

Skitsamma. Jag frågade en fråga, inte hur ni ställer er till det!
    Det är inte ni som lånar!

Jo, jag har läst igenom en del gamla trådar.. hittade dock inte så mkt om det ekonomiska.
    Jag har nu hittat ett annat forum specifikt för plastkirurgi, där jag får vettigare svar än här.

Vet egentligen inte varför jag frågade när jag läst igenom massa trådar där det alltid ska tränga sig på någon som inte svarar på frågan utan uttrycker sina härliga åsikter som ingen bett om. :P

• eio

Om man har möjlighet så är det ju bra att "baka" in det lånet i tex ett fastighetslån.
    Jag gjorde det och räntan blir väldigt mycket lägre då.

Annars vet jag tyvärr inte så mycket om de lån som erbjuds för sånt, men den kirurg du ska göra op hos har säkert avtal med något företag för det.

• Anonym (Sugen)
    eio skrev 2009-06-20 13:04:29 följande:
    Om man har möjlighet så är det ju bra att "baka" in det lånet i tex ett fastighetslån.Jag gjorde det och räntan blir väldigt mycket lägre då.Annars vet jag tyvärr inte så mycket om de lån som erbjuds för sånt, men den kirurg du ska göra op hos har säkert avtal med något företag för det.
    Jo, jag har nu börjat fundera på det jag med. Att baka in det i mitt och sambons lån som vi redan har.
    Vad säger man till banken då? säger man att man ska ha dem till en plastikoperation?
    Har även kollat på något som heter medical finance, men där är ju räntan skyhög.. och det känns inte riktigt rätt!
  • eio

Vi skulle ändå ta ut lite pengar på lånet till renovering av huset. Så vi tog bara lite extra så att säga.
    Men om ni säger att ni ska ha pengar till renovering så ljuger ni ju knappast, fast det är ju renovering av dig

• Anonym (Nästan lånat)

Kolla på Medical Finance, i deras lån ingår försäkringar som täcker upp komplika-tioner om man skulle få några, de inriktar sig på lån till bla det du vill göra, kolla bara att kliniken som du tänkt göra din op på att de är kopplade till dem, lycka till!

Svar på tråden Ni som lånat till bröstförstoring!!