• Tola

Var beställa bra epilator?:)

Funderar på att köpa en epilator.. men har ingen aning om vilken man ska köpa! jag tillhör dom som vill ha lena ben o som måste raka minst varannan dag om inte benen ska vara håriga med mörka vassa strån.. så.. vilken epilator ska man köpa?

är det bra med epilator? finns det några nackdelar? vad ska man tänka på?

medel som veet som tar bort hår är inget för mig då:)

hur blir hårväxten som komme rut efter epilering?

• Svar på tråden Var beställa bra epilator?:)
  • Applebaum

Epilator funkar bra, tycker jag. Jag har själv en Silk Épil från Braun, men den har några år på nacken. Dock är jag fortfarande väldigt nöjd med den. Braun har nu släppt en epilator som man kan använda i vatten, vilket jag tycker låter som en bra grej. Om inte annat så lindrar det nog smärtan en hel del.

Det enda man behöver tänka på när man epilerar är att exfoliera huden innan, så att hårstråna reser lite på sig, samt att hålla huden sträckt så att epilatorn inte nyps. Enda nackdelen, som jag ser det, är att det gör ont och tar lite tid.

Håret som växer ut är mjukare (på grund av att man inte har kapat av det) och tunnare.

Beställa online är nog det bästa (googla efter en modell som verkar bra), du kan ju kolla prisjakt.se efter det billigaste och bästa alternativet.

Lycka till!

• lillängeln

Om man använder en epilator regelbundet gör det mindre ont! Jag har en epilator jag använt i flera år, är sååå skönt att slippa greja med vax, rakning eller hårborttagningskräm! Jag använder den t.o.m. under armarna, men det gör riktigt ont om man inte gör det regelbundet...

Stolt mamma till vår älskade Leon!
  • Tola

puff:) fått bra svar men kanske ngn som rekomenderar ngn speciell?:)

Svar på tråden Var beställa bra epilator?:)