• lollan82

hur mkt fortare kom barn nr 2 mot nr 1???

väntar mitt andra barn när som hellst.
    bf 16 juni.

min första förlossning tog 15,5 timmar... började med värkar som blev starkare och starkare(latensfasen)

nu är jag så rädd då alla säger att barn nr 2 brukar komma mkt fortare...

hur mkt fortare kom erat barn nr2???

• Svar på tråden hur mkt fortare kom barn nr 2 mot nr 1???
  • santanas

Barn 1: Värkarna startade 02.30, hade regelbundna värkar var 5:e minut till 17 då vattnet gick. Sen gjorde det skickligt ont och bebisen var ute strax före 20.

Barn 2: Värkarna startade runt 03 och bebisen är född 10, vattnet gick i samband med krystvärkarna. Jobbigare, ondare och intensivare värkar men ändå mycket lättare spec efteråt.

• Ung Mamma

Barn 1: Förlossningen tog 16 timmar räknat från första värken.

Barn 2: Förlossningen tog 6 timmar räknat från första riktiga värken.

• lollan82

oj... vad mkt snabbare det gick 2 gången

• SIN74

Första startade med vattenavgång 01.50 och bebben kom 10 på fm. Värkar direkt efter vattenavgången Som ett skolboksexempel 8h.
    Andra startade med vattnet 01.30 fem veckor för tidigt. Vid fyra på em startade värkarna - stoppades med Bricanyl men ut kom bebben vid 19. Jag räknar med halva tiden jämfört med ettan.

• Hummelbumsan

Min första förlossning startade med att vattnet gick- 4 timmar senare var sonen född.

Nr 2 började med värkar 35 min senare var sonen föddes sonen på väg till bb!

• Hummelbumsan

oj det blev lite fel 35 min efter första värk föddes sonen på väg in till bb skulle det vara

• Zina

1:an, svaga värkar 07.00 men regelbundna, 23.30 går vattnet, hon är född 15.45 dagen efter. Lååååång tid.
    2:an  vaknade med värkar 00.30, de tog hål på hinnorna 10.00, hon är född 10.22
    3:an  vattenavgång 01.00, värkarna startade 07.00, hon är född 08.50

så snabbare vid varje gång...

nu gravid med nr 4, v 37

mamma till Emma 0201, Ida 0404, Maja 0505+bf 13/7
  • Alina 76

1:a - 12 timmar från första riktiga värk (de kom plötsligt och mycket starka).
    2:a - 6 timmar (samma sak - mycket starka värkar på en gång).

• Exi

oj...är i v 38 och väntar med spänning...

sonen föddes efter 5 timmar från första värken...min BM har tipsat om ambulans om det skulle behövas =/

hon säger att man mer än halverar tiden...3/4 av första FL....

• KringlanL

1a: 12h från att vattnet gick, värkarna startade strax därpå.
    2a: 3h från att vi kom upp till förlossningen, men då var jag inställd på att få vända och åka hem, så förstod inte att det riktiga värkarbetet hade börjat.. Var dock öppen 7cm när vi kom upp! ( 16 mån mellan 1an och 2an )

Svar på tråden hur mkt fortare kom barn nr 2 mot nr 1???