Ang. röklukt i lägenhet
Jag har varit och tittat på en lägenhet som jag var väldigt intresserad av men det fanns dock en nackdel och det var att det luktade rök i den, antar ju att de nuvarande hyresgästerna röker i den trots att de nekade.
Jag tog upp detta med hyresvärden och undrade vad de kommer göra åt detta om de också tycker att det luktar rök i den när de besiktigar den. Hyresvärden har sagt att städning och vädring kan göra stora undervärk så jag får väl lita på det känns det som då jag ska skriva kontrakt i nästa vecka och inflyttning är i början av september. Nu undrar jag dock; OM det trots städning och vädring luktar rök när jag ska flytta in hur gör jag då eftersom jag INTE vill bo i en lägenhet som luktar rök. Jag har ju vid det laget redan skrivit på ett kontrakt och då har jag inte så mycket att säga till om...
Det är ju en förutsättning för att jag ska flytta in att det INTE luktar rök och det är inget jag kan veta säkert bara för att hyresvärden sagt att städning och vädring hjälper. Jag vill ju på något sätt ha en försäkring på att de kommer antingen röksanera lägenheten om jag inte är nöjd vid inflyttningen eller att jag har rätt att säga upp kontraktet direkt. Någon som vet hur sådant här fungerar?
Jag kommer troligtvis inte få titta på lägenheten igen, iaf inte när de nuvarande hyresgästerna flyttat ut så det enda jag har att gå på är hyresvärdens ord om att städning och vädring kommer få bort lukten.