• Matillin

Om ett barn leker vilt och har svårt att lyssna på tillsägelser så tänker du?

Frågan gäller alltså ett barn som får tillsägelser av sina föräldrar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om ett barn leker vilt och har svårt att lyssna på tillsägelser så tänker du?
  • Trollet Ludenben

Beror på hur vilt barnet är och vad det är som försiggår. Oftast tänker jag inget särskilt. Eftersom jag har barn med svår ADHD och han utmärker sig ofta ute så har jag inte lust att spekulera om andra ungar och deras föräldrar om det inte är något riktigt uppseendeväckande som hänt.

• Bästamorsan

Så är mina barn när de går igenom olika utvecklingsperioder,
    och de är dubbelt så mycket uppfostrade som lugna barn =)
    Så jag VET ju att det ofta beror på att det handlar om akiva barn =)

Men jag får massor av konstiga blickar o allt möjligt av andra föräldrar
    ofta med ett barn och ofta med lugna barn....

• Matillin
    Trollet Ludenben skrev 2009-06-20 15:41:25 följande:
    Beror på hur vilt barnet är och vad det är som försiggår. Oftast tänker jag inget särskilt. Eftersom jag har barn med svår ADHD och han utmärker sig ofta ute så har jag inte lust att spekulera om andra ungar och deras föräldrar om det inte är något riktigt uppseendeväckande som hänt.
    Nej jag förstår.
    Jag fick uppfattningen i en annan tråd att folk genast tänker ouppfostrad om det är ett barn som är vilt och inte lyssnar.
    Men det kan ju vara så många andra faktorer som spelar in.
  • lövet2

Det beror på hur gammalt barnet är. Är det en 2-åring, så tänker jag ingenting alls. Är det en 10-åring, så börjar jag fundera ...

There is a counter to it though ...
  • Matillin
    Tinnys skrev 2009-06-20 15:45:26 följande:
    Det beror lite på hur gammalt barnet är.
    Jo det är sant.
    Men jag tänker att vi pratar om små barn här som inte börjat skolan.
  • kaksmulan

jag rösta inte eftersom jag inte tänker på något av de ovanstående förslagen!

Det jag först och främst tänker på att barnet förmodligen har skitskoj och är så inne i leken så att det helt enkelt inte hör föräldrarna! Dessutom brukar ju föräldrar inte ha så mycket intressant att säga heller... Så barnet är nog ganska smart också!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Trollet Ludenben
    Matillin skrev 2009-06-20 15:44:41 följande:
    Nej jag förstår. Jag fick uppfattningen i en annan tråd att folk genast tänker ouppfostrad om det är ett barn som är vilt och inte lyssnar. Men det kan ju vara så många andra faktorer som spelar in.
    Men det är ju just det folk ofta tänker och många till och med kommenterar det. Det är många som tänker det lätta först och det är just ouppfostran. Nu gäller det just ADHD i vårt fall men det finns miljoner skäl till varför barn kan vara vilda eller svårt att ta till sig tillsägelser och det vet man ju inte vad som är den bakomliggande orsaken. Jag har vart utsatt för spekulationer om detta i flera år och det har fått mig att ändra inställning totalt till andra människor. Så länge jag inte ser vanvårdade eller misshandlade barn så tycker jag inte att jag har rätt till att spekulera i ett barns beteende. Önskar bara att fler tänkte så
  • Matillin
    Trollet Ludenben skrev 2009-06-20 15:55:18 följande:
    Men det är ju just det folk ofta tänker och många till och med kommenterar det. Det är många som tänker det lätta först och det är just ouppfostran. Nu gäller det just ADHD i vårt fall men det finns miljoner skäl till varför barn kan vara vilda eller svårt att ta till sig tillsägelser och det vet man ju inte vad som är den bakomliggande orsaken. Jag har vart utsatt för spekulationer om detta i flera år och det har fått mig att ändra inställning totalt till andra människor. Så länge jag inte ser vanvårdade eller misshandlade barn så tycker jag inte att jag har rätt till att spekulera i ett barns beteende. Önskar bara att fler tänkte så
    Jag håller med dig.
    Jag tror (hoppas?) att det främst att folk som inte har barn själva ännu, eller som hade barn för 50 år sedan (och glömt bort hur dom funkar) som genast tänker ouppfostrad.
Svar på tråden Om ett barn leker vilt och har svårt att lyssna på tillsägelser så tänker du?