• Vanillie

grav.vecka 8 och 9. Hur mår ni?

Ni som är gravida i v. 8 och 9, hur mår ni?

Jag har yrsel, ömma bröstvårtor, molvärkt i magen från och till och lite kissnödigare än vanligt.

Och har även märk att mina armar och händer domnar ibland, det liksom sticker i dom! Kan det vara ett symptom?

Berätta om era symptom!

• Svar på tråden grav.vecka 8 och 9. Hur mår ni?
  • balisto

Hej,

Jag är i vecka 9 idag och mår bra. blir lite illamående då och då efter att jag varit riktig dålig vecka 6-8. Annars har jag lite molande värk ibland. Det är nog allt. :)

Det med händerna skulle jag kanske kolla upp, kan vara karpaltunnelsyndrom. Min kompis hade det men då kom det kom först senare (hon var i 6 mån tror jag).

• Ruggugglan

Jag är gravid i v. 9 och mår illa lite ibland. Men värst är tröttheten och blodsockerfallen jag har. Om jag inte äter ordentligt blir jag yr, kallsvettas och blir helt svag. Men det dumma är att jag knappt har aptit..

Men mår mkt bättre denna gången. Vid min dotters graviditet mådde jag inte alls bra.

BF 19 januari.
  • Kinya

Är i v9 och har dessa symptom:

-Trötthet!!
    -Illamående när jag blir hungrig, vilket är stup i kvarten
    -Väldigt ömma bröst!
    -Ingen aptit alls. Känner avsmak för mat... blä!

• Juliii86

hejsan!

Jag är i vecka 8 (7+6) och ska snart gå in på vecka 9.

*Magen är ganska så uppsvälld speciellt under navel. Jag blir annars väldigt fort mätt efter att jag har ätit. Efter någon timme blir jag hungrig igen. Väldigt störande måste jag säga.

*Ibland kan jag känna av lite molandevärk. Det är inte så ofta det kommer.

*Illamående kommer och går oftast är det när jag har precis ätit klart. Sen går det bort helt.

*Brösten ömmar ganska mycket. Ibland ömmar dom jätte mycket så det gör ont när man rör på dom. Annars kan jag ligga på mage.

*Jag tror nästan att tröttheten har blivit lite värre. Det är värre när jag ska jobba då blir jag fort trött. Är inte lika snabb som jag var innan. Ibland får jag energin att jobba snabbt och ibland inte.

*Dofter är jag däremot ganska så känslig. Soppåsar blir jag lätt illamåede, vissa mat lukter klarar jag inte av.

Annars så mår jag rätt så bra {#lang_emotions_laughing} Inga blödningar hittills..

****Gravid igen****
  • Deah

Hej hopp!

jag är i v 8, 7+6 jag också. Så här mår jag:

- TRÖTT! Finns ingen trötthet som graviditetströtthet, vill bli pigg! Är nu totalt orkeslös.

- Illamåendekänsla i bakgrunden hela tiden. Det är inte så att jag spyr, men äckelkänsla i magen hela tiden.

- Humörsvängningar from hell (mer än vanligt, ha ha)

- ömma brön, ibland kommer sonen emot brösten lite för hårt.. Aaaajj!

- Känner mig svullen redan. suck, först graviditeten började fettlagringen senare. Nu känner jag mig som ett riktigt svullo redan.

-lite molvärk ibland.

- Kissnödig, måste upp på natten ett par gånger och har sedan svårt att somna om.

-jag domnar också i armarna ibland. Jag tror det har att göra med att jag ligger i samma sovställning så länge så att armen jag ligger på domnar.

Oj de blev mycket de där...

• Vanillie

härligt att läsa om alla symptom.. Fler som vill fylla på listan!?

• Licens To Kiss

Vecka 7+5

Jag har ådriga bröst.
    Kissar lite oftare.
    Kan knappt sova på mage för kroppen säger i från.
    Illamående som kommer och går.
    Ömma bröst.
    Gravid med andra barnet. BF 2010-02-01
  • Licens To Kiss

Just de, jag fixar inte att äta sura saker som jag gillar annars.

De ska vara fett, salt eller sött.
  • cid

Jag är i vecka 8. Och har symptom;

* Kissnödig. behöver dock inte gå upp på natten.

* Trött, skulle kunna sova hela dagarna

* Illamående till och från, börjar bli mer och mer känns det som.

* Svullen mage, kvällstid ser jag ut att vara i sjätte månaden.

* Ibland lite molvärk i magen, men inte särskilt mycket.

• Licens To Kiss
    Vecka 7+5

Jag har ådriga bröst.

Kissar lite oftare.

Kan knappt sova på mage för kroppen säger i från.

Illamående som kommer och går.

Ömma bröst.
    Mat: De ska vara fett, salt eller sött.
    Yrsel. Får svimmningskänningar ibland.
Svar på tråden grav.vecka 8 och 9. Hur mår ni?