• guppyn

Sparkar i sömnen

Min kille på 4 mån sparkar massor när han sover. Han riktigt tar i och stampar i madrassen. Samtidigt "vickar" han med hela kroppen. Så lustigt, fattar inte att han lyckas sova samtidigt. Är detta vanligt, vad ska man ha för teori om vad det beror på Drömmer han, är det gaser, kliar det, har han en massa överskottsenergi....

• Svar på tråden Sparkar i sömnen
  • Lilla trynet

En teori till som jag tror på för mitt eget barns del: De tycker att mamma sover för mycket mellan alla amningar på natten!

• Mejokana

Så gjorde vår kille med i den åldern. Lyfte benen rakt ut och uppåt sen smällde han ner dem på madrassen. I sömnen. Man kunde väckas av det

• guppyn

Mejokana: Ha ha så gör han med.
    Inatt låg han bredvid mig i sängen och sparkade så jag inte kunde sova, då flyttade jag honom till hans egen säng i ett annat rum. Då satte han igång att sparka ÄNNU högre, det bara dånade. Kanske det ligger något i det där då, att mamma inte ska få sova

• mcmario

har hört nåt om att det beror på att nervceller inte är fårdigutvecklade och därför rycker de när de sover....

• frollan

Hehehe, så gör våran son oxå som blir 5 mån om en vecka. Det börjar lugna ner sig men ibland är det ett skydundrande liv i hans spjälis...

Vill oxå vet varför de gör så? :D

• guppyn

Eller de kanske är överutvecklade på något vis så han tror att han kan utöva karate i sömnen.

• mcmario

hahaha, kan ju va det oxå....

• guppyn

Är era bebisar också pruttiga i magen? Kanske det skulle kunna vara något?

• Tigerwoman

Så där gör min son fortfarande ganska ofta, han fyller snart fyra år.... Då kan man snacka om att det dånar i madrassen!

• guppyn

Nähä, då var det inte det då.

• Tussi80

Hehe så gör min lilla pojk oxå. Först står benen rakt upp sen så slår han ner dem i madrassen om och om igen samtidigt som han ålar sig med hela kroppen. Kan ju ha med gaser i magen att göra en del för ofta så pruttar han när benen står rakt upp. Eller så drömmer dom att de kan fly från sin mamma haha

• guppyn

Lustigt att de gör så exakt likadant. Hamnar era små till sist med fötterna i huvudändan också? Har hänt lillen ibland och jag fattar inte hur han lyckas. Ofta ligger han tvärs över sängen då jag kommer in till honom och då är han superglad och viftar med armarna typ: titta vad busig jag är !

• Mejokana

Nä, sonen var inte pruttig.

Tigerwoman skrev 2009-06-20 22:04:44 följande:
    Så där gör min son fortfarande ganska ofta, han fyller snart fyra år.... Då kan man snacka om att det dånar i madrassen!
    Haha, låter nog högt!
  • Mejokana

Benen hänger ofta ut ur spjälorna (eller hur det nu stavas). Fast han sover ju i vår säng så nu kan man vakna av att han trycker fötterna mot ansiktet. Man är glad om man får huvuddelen mot sig :)

• Tussi80

Inte fötter vig huvudändan men däremot en bebis längst ner på tvären i fotändan

• guppyn

Undrar om de drömmer då. Vet inte när bebisar börjar drömma men det borde ju vara ganska tidigt?

• guppyn

Så är det nog och på tal om att drömma så är det nog dags att lägga sig så kanske jag hinner sova en timme eller två innan det är dags att amma. natti natti

• Gurki

Hej:) Våran dotter gör samma! det verkar för mig att hon kan inte sova hellertyp att hon stör sig jälv. jag brukar hålla i benen  ett tag o så kan hon komma till fred. men så gör hon nästa gång hon vaknar.inatt var det extra jobbigt,hon vaknade varje timme,så hon sov med mig till slut. Hon är 6månader.Men hon är i en utvecklingsfas nu,så jag tror det är det som spökar. eller lika kan vara tänderna. Har en jättebra app i telefonen: The wonder weeks. Handlar om utvecklingsfaser. Från vecka 22,5-26,5 är det utvecklingsfas. Rekommenderar den appen,men det är på engelska.

Svar på tråden Sparkar i sömnen